پیش بینی بورس در هفته آینده | کندل سبز در پایان معاملات این هفته ثبت می شود؟

پیش بینی بورس در هفته آینده | کندل سبز در پایان معاملات این هفته ثبت می شود؟

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل و شاخص کل هموزن هر دو با افت مواجه شدند و هفته ای منفی را بازار سرمایه پشت سر گذاشت. در گفتگو با علی فراقی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به پیش بینی بورس در هفته اول تابستان پرداخته ایم.

به گزارش نبض بورس، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بازار حال و روز مساعدی نداشت و شاخص‌ها نیز گواه همین موضوع بودند.  

در این هفته شاخص کل از سطح یک میلیون و 564 هزار و 334 واحد در روز چهارشنبه 25 خرداد 1401 با افت 40 هزار و 941 واحدی معادل منفی 2.6 درصدی به سطح یک میلیون و 533 هزار و 393 واحدی در 1 تیر 1401 رسید.

همچنین شاخص کل هموزن نیز که در تاریخ 25 خرداد 1401 بر روی سطح 428 هزار و 932 واحد قرار داشت در تاریخ 1 تیر 1401 به سطح 422 هزار و 292 واحد سقوط کرد و افت 6 هزار و 640 واحدی معادل منفی 1.5 درصدی را تجربه نمود.  

بورس در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

علی فراقی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: با توجه به بررسی ها بازار سرمایه هفته آتی را با توجه به پارامترهای تکنیکالی با یک شیب ملایم رو به بالا آغاز خواهد کرد و در صورت حفظ قدرت خریداران تا میانه هفته انتظار رشد شاخص و انتظار ثبت یک کندل سبز رنگ را خواهم  داشت.

وی افزود: البته می توان یکی از شاخصه هایی که فعالین بازار سرمایه با آن آشنا هستند را معاملات گروه خودرویی دانست که به شیوه سنتی در تصمیم گیری افراد در کلیت بازار تاثیرگذار است که در انتهای هفته گذشته به خوبی این موضوع در روند معاملات گروه خودرویی مشاهده می شد که می تواند طبق گذشته هرچند علیرغم میل فعالین بازار مانند لیدر گام رو به بالای بازار باشد.

فراقی در انتها گفت: بعد از آن هم همانند گام های چند ماه اخیر بازار سرمایه می توان همراه کننده اصلی بعد از صنعت خودرو در گام مثبت شاخص را گروه غذایی دانست که این صنعت هم در اواخر هفته گذشته نشان از معاملات بهتر نسبت به بقیه صنایع نشان می داد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد