شاخص کل کانال 1٫4 میلیون را از دست داد/ عرضه و تقاضا در کف ماند

شاخص کل کانال 1٫4 میلیون را از دست داد/ عرضه و تقاضا در کف ماند

امروز شاخص کل بورس در میانه بازار با بیش از 15 هزار واحد افت به کانال 1٫3 میلیون واحد رسید. اما دلیل این افت چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس در میانه بازار با بیش از 15هزار واحد افت، کانال 1٫4 میلیون واحدی را از دست داد و وارد کانال یک میلیون و 395 هزار واحد شد. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب بیش از 1٫9 و 0٫27 درصد افت را ثبت کردند.

نمادهای فولاد، پارسان و شستا تا کنون بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل ثبت کردند. عرضه‌ها در بازار سهام پایین است اما مسيله‌ای که بورس را قرمز کرده، نبود تقاضا در بازار و همچنین حجم نقدینگی بسیار پایین است.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت کمبود تقاضا در بازار ادامه‌دار است. با این وضعیت تا پایان امروز در بورس شاهد افت شاخص خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه سیاست‌گذاری‌های دولت اعم از قیمت‌گذاری‌های دستوری و فروش اوراق بورس را با چالش جدی مواجه کرده است. چنانچه اتفاق خاصی رقم نخورد نه تنها امروز، که در روزهای آتی نیز وضعیت همین است.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: از طرف دیگر نرخ اوراق با درآمد ثابت نیز به بیش از 24٫5 درصد رسیده است. این روند افزایش همچنان ادامه دارد. هر چه این وضعیت بیشتر تداوم داشته باشد بورس هم منفی‌تر می‌شود.

خبری‌زاد با اشاره به اینکه بازار نیازمند محرک قوی است، گفت: در ابتدای بازار وضعیت سهم‌های کوچک بهتر بود اما با توجه به اینکه این سهم‌ها هم به نوعی از لیدرهای بازار تبعیت می‌کنند در ادامه شاخص هم‌وزن نیز منفی شد.

وی افزود: در حال حاضر شبندر و شستا به سمت صف فروش حرکت می‌کنند. هیچ نکته مثبتی نیز در کلیت بازار وجود ندارد. تمامی سیاست‌های دولت تا کنون تنها در راستای رفع کسری بودجه بوده است و وضعیت بازار سهام در نظر گرفته نمی‌شود.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد