قانون مخصوص رمزارزها ایجاد می شود

قانون مخصوص رمزارزها ایجاد می شود

گاوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا دستور اجرایی امضا کرده تا براساس آن زمینه برای قانونمندسازی صنعت رمزارز...

هدف نیوسام از این دستور اجرایی ایجاد یک محیط کسب و کاری شفاف و هماهنگ برای شرکت هایی است که در حوزه بلاکچین فعالیت می کنند. چنین محیطی مزایا و ریسک ها را برای مشتریان متوازن می کند.

براساس دستور مذکور دفتر توسعه تجارت و توسعه اقتصادی فرمانداری کالیفرنیا(GO-Biz) با وزارت حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) و آژانس تجاری، خدمات مصرف‌کننده و مسکن (BCSH) این ایالت همکاری کند. سازمان‌های دولتی وظیفه دارند با کمک یکدیگر «برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بالقوه بلاکچین» ابداع کنند که می‌تواند شامل برنامه‌هایی در «بخش خصوصی، دانشگاه و جامعه» باشد.

همچنین طبق دستور DFPIباید یک روش رگلاتوری برای کنترل رمزارز بسازد، از مشتریان حمایت کند و همچنین محتوای آموزشی خلق کند که درباره ریسک ها و مزایای رمزارزها به ساکنان کالیفرنیا اطلاع رسانی کند. همچنین این محتوا باید حاوی اطلاعاتی درباره اجتناب از کلاهبرداری ها باشد.

نیوسام در بیانیه ای در این باره گفت: بیشتر اوقات اقدامات دولت ها از پیشرفت های فناوری عقب تر است، بنابراین این بار از منحنی مذکور جلو می زنیم و مبنایی ایجاد می کنیم که به مشتریان و کسب وکارها اجازه فعالیت می کند.

برنامه فرماندار کالیفرنیا با دستور اجرایی جوبایدن رییس جمهور آمریکا در خصوص چارچوب قانونمندسازی آتی رمزارز که در مارس سال جاری میلای امضا شد، همراستا است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد