الاکلنگ شاخص کل در سطح 1٫3 میلیون واحد / فردا کدام گروه رشد می‌کند؟

الاکلنگ شاخص کل در سطح 1٫3 میلیون واحد / فردا کدام گروه رشد می‌کند؟

بازار سهام امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با بیش از 9000 واحد رشد دوباره کانال 1٫3 میلیون واحد را پس گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با بیش از 9000 واحد رشد دوباره کانال 1٫3 میلیون واحد را پس گرفت. شاخص کل امروز در کانال یک میلیون و 301 هزار واحد به کار خود پایان داد. این در حالی است که ارزش معاملات همچنان پایین و بازار کم‌عمق است. ارزش معاملات در بازار امروز حدود 3400 میلیارد تومان بود. کارشناسان معتقدند برای شروع تحرکات در بازار ارزش معاملات باید حداقل به 5000 میلیارد تومان برسد.

فولاد، پارسان، فارس و وبملت بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل بورس امروز را داشتند. همچنین گروه‌های شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات برای اهرم، دارایکم و کمند ثبت شد و بیشترین حجم معاملات نیز مربوط به اهرم، خودرو و وتجارت بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با افت ناچیز 9 واحدی در سطح 18 هزار و 439 به کار خود پایان داد. زاگرس و سمگا بیشترین تاثیر منفی و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

سلمان نصیرزاده گفت: کلیت بازار هنوز با ابهام مواجه است و لایحه بودجه همچنان مهمترین فاکتوری است که بر بازار سرمایه سایه انداخته است. این موضوع جریان نقدینگی را به شدت محدود کرده است. حجم معاملات همچنان در سطوح پایینی قرار دارد و مفادی که برای بازار سرمایه مهم است همچنان رد یا تایید نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: روند بازار در فردا هم متعادل خواهد بود و انتظار می‌رود بانکی‌ها به واسطه تسعیر ارز شرایط بهتری داشته باشند. اکنون وضعیت بازار در انتظار است تا مفاد بودجه مشخص شود و تا این ابهام رفع نشود افت و رشد خاصی را شاهد نیستیم. تعیین تکلیف بندهای بودجه جهت بازار را مشخص می‌کند. نرخ سوخت وضعیت پترو پالایشی و فولادی‌ها را تعیین می‌کند و مالیات بر درآمد صادرکنندگان نیز اگر تایید یا رد شود بسیار تاثیرگذار است. ریزش شدید یا رشد قوی به مواردی که در بودجه تایید یا رد می شود بستگی خواهد داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد