کاهش میل به قمار با دریافت پیامک هشدار

کاهش میل به قمار با دریافت پیامک هشدار

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با ارسال پیامک هشدار از سوی دادستانی به افرادی که در موضوع قمار فعالیت می‌کنند مشاهده شده 75 درصد افرادی که پیامک دریافت کردند دیگر به سمت قمار نمی‌روند.

خبرگزاری میزان: مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در نشست خبری با موضوع اقدامات بانک‌مرکزی در راستای مقابله با قمار و شرط‌بندی سایبری گفت: در حقیقت در زمینه قمار و شرط بندی با زیست بوم پیچیده‌ای روبرو هستیم که خیلی از کشورهای دنیا درگیر آن هستند.

معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی بیان کرد: در برخی از کشورها قانون خاص مبارزه با قمار غیرمجاز وجود دارد و در ایران در قانون مجازات اسلامی چند دهه از آن می‌گذرد به آن پرداخته شده است که کفاف شرایط روز را نمی‌دهد.

وی افزود: دادگستری نیز لایحه‌ای به مجلس داده است تا خلاءهای قانونی مواد 705 تا 711 بررسی شود و کسی که جرمی مرتکب شده به صورت لحظه‌ای با تبعات آن روبرو شود.

محرمیان گفت: در چنین شرایطی به دلیل تبعات و اثرات جانبی بر بخش‌های دیگر ما جدی وارد ماجرا شدیم و راهبرد اول در این زمینه بحث هوشمندی در نظارت است چراکه نظارت از onside قدرت خود را از دست داده و به سمت offside حرکت کرده است.

معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی تاکید کرد: از تبعات هوشمندی در نظارت این است که اگر کسی قمار بازی می‌کند تحت رصد هوشمند ما قرار دارد و فرد باید بداند که شناسایی و به فرد اخطار و هشدار داده می‌شود.

وی افزود: با ارسال پیامک هشدار از سوی دادستانی به افرادی که در موضوع قمار فعالیت می‌کنند دیده می‌شود که 75 درصد افرادی که پیامک دریافت کردند دیگر به سمت قمار نمی‌روند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد