توضیح جدید درباره سهمیه بنزین جبرانی/ سهمیه متفاوت است؟

توضیح جدید درباره سهمیه بنزین جبرانی/ سهمیه متفاوت است؟

اولین روز اختلال در سامانه هوشمند سوخت‌گیری، رییس جمهور و وزیر نفت وعده پرداخت سهمیه بنزین جبرانی را دادند. اما حالا سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید پرداخت سهمیه جبرانی قطعی است. اما میزان سهیه بنزین و مشمولان آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر نفت پیش از این اعلام کرده بود «سهمیه سوخت بنزین جبرانی برای همه واریز می‌شود. این سهمیه هم برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، وانتی‌ها، خطی‌ها و آموزشگاه‌ها و سایر موارد است.»

اما حالا سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تجارت‌نیوز می‌گوید: هنوز مشخص نیست سهمیه بنزین جبرانی به کدام خودروها تعلق می‌گیرد و در کدام کارت‌ها واریز می‌شود. خودروها و سهمیه آنها متنوع هستند و نمی‌شود کلی‌گویی کرد.

فاطمه کاهی تاکید می‌کند هنوز هیچ گمانه‌ای درباره میزان سهمیه بنزین جبرانی و زمان واریز آن در دست نیست. رییس جمهور و وزیر نفت قول تعلق گرفتن این سهمیه را داده‌اند. تخصیص سهمیه جبرانی بنزین قطعی است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان مجری‌ آن را اجرا می‌کند.

اما به گفته کاهی نه زمان واریز سهمیه بنزین مشخص است و نه میزان آن و نه اینکه به کدام خودروها تعلق می‌گیرد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یادآوری می‌کند: سهمیه پس از مصوب شدن به شرکت ابلاغ می‌شود و ما به عنوان مجری طرح هنوز هم هیچ اطلاع دقیقی از جزییات این سهمیه نداریم.

سهمیه بنزین جبرانی چقدر است؟

اگرچه کاهی می‌گوید میزان سهمیه بنزین جبرانی مشخص نیست. اما رسانه‌ها می‌گویند سهمیه بنزین جبرانی احتمالا 60 لیتر است و همزمان با سهمیه بنزین آذر ماه واریز می‌شود.

واریز سهمیه بنزین جبرانی در اواخر آبان و اوایل آدر ماه موردی است که وزیر نفت هم قبلا عنوان کرده است.

سناریوی 120 لیتر سهمیه بنزین جبرانی اولین بار، از آنجا شروع شد دولت هر سال 60لیتر بنزین نوروزی به رانندگان اختصاص می‌دهد و حالا به نظر می‌رسد میزان سهمیه جبرانی هم همین قدر باشد.

مطالعه بیشتر: سهمیه بنزین 120 لیتری آذر به چه کسانی می‌رسد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد