پراید بالدار در اقتصاد ایران! / پرواز ارزان‌ترین خودروی داخلی طی یکسال

پراید بالدار در اقتصاد ایران! / پرواز ارزان‌ترین خودروی داخلی طی یکسال

پایان بهمن ماه سال گذشته قیمت یک پراید درب کارخانه حدود 40 میلیون تومان و در بازار بیش از 67 میلیون تومان بود. حال پس از گذشت یکسال، قیمت این خودرو در بازار به 130 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پایان بهمن ماه سال گذشته قیمت یک پراید 111 درب کارخانه حدود 40 میلیون تومان و در بازار بیش از 67 میلیون تومان بود. حال پس از گذشت یکسال، قیمت این خودرو در بازار به 130 میلیون تومان رسیده است.

نوسان 225 درصد قیمت پراید از کارخانه خریداری شده تا به امروز در بین بازارهای مالی بی‌سابقه است. حتی بازار سهام نیز طی این مدت به این میزان بازدهی نداشته و تنها 160 درصد بازدهی در این بازار ثبت شده است.

پراید در امسال از چرخه تولید کشور حذف شد و تنها پراید وانت است که همچنان تولید می‌شود. البته این توقف تولید مربوط به بازار داخلی است و برای صادرات همچنان پراید با قیمت حدود 90 میلیون تومان صادر می‌شود. پس از حذف پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو از بازار، هم‌اکنون تیبا ارزان‌ترین خودرو بازار داخلی است.

پرواز قیمت پراید در سال پایانی تولید آن درحالیست که تا پیش از این برخی موافق پایان یافتن تولید آن نبودند اما سهم قابل توجه این خودرو در سوانح جاده‌ای و انتقاد از کیفیت آن در نهایت منجر به خداحافظی سایپا با پراید شد.

آیا در روزهای آینده ممکن است قیمت پراید نوسان کمتری را تجربه کند؟

آخرین اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد