حاشیه‌های امروز بورس 8 بهمن 99 / گمانه‌زنی تخفیف خوراک، پالایشی‌ها را صف خرید کرد

حاشیه‌های امروز بورس 8 بهمن 99 / گمانه‌زنی تخفیف خوراک، پالایشی‌ها را صف خرید کرد

در جریان معاملات امروز بورس شاخص کل اگر چه با افتی 0٫6 درصدی به کار خود پایان داد اما در نیمه دوم معاملات، بازار عملکرد بهتری داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی 0٫6 درصدی به سطح یک میلیون و 207 هزار واحدی رسید. افت شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 0٫5 درصد بود.

شاخص کل در حالی امروز را با افتی 7 هزار واحدی به پایان رساند که در ابتدای معاملات شاخص سطح یک میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داده بود و وارد کانال 1٫1 میلیون واحدی شده بود.

در جریان معاملات امروز ارزش معاملات بورس بیش از 11 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید که دو صندوق دولتی پالایش و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند. دو گروه خودرو و فراورده‌های نفتی نیز بیش از سایر گروه‌ها مورد استقبال سهامداران قرار گرفتند.

امروز روز خوبی برای پالایشی‌ها بود و گمانه‌زنی‌هایی در خصوص افزایش تخفیف نرخ خوراک برای پالایشگاه‌ها اکثر نمادهای این گروه را با افزایش شدید تقاضا روبرو کرد.

در پایان معاملات امروز سه نماد فارس، فملی و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و مثبت بودن نمادهای پالایشی نیز نتوانست مانع از منفی شدن شاخص کل شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد