ادامه صادرات گاز هلند به آلمان

ادامه صادرات گاز هلند به آلمان

شرکت انتقال گاز جی‌تی‌اس هلند از توانایی این کشور برای تداوم عرضه گاز به آلمان در فصل زمستان در صورت قطع جریان گاز...

شرکت انتقال گاز جی‌تی‌اس روز پنجشنبه (23 تیرماه) اعلام کرد هلند پیش‌بینی می‌کند حتی در صورت قطع کامل صادرات گاز روسیه به اروپا، بتواند عرضه گاز طبیعی را به آلمان در فصل زمستان پیش‌رو ادامه دهد.

به گفته این شرکت، صادرات گاز به آلمان از روز یکم اکتبر (نهم مهرماه) در سطح کنونی 35 میلیارد مترمکعب در سال ادامه می‌یابد. این رقم حداکثر میزانی است که شبکه گاز آلمان می‌تواند از غرب به شرق منتقل کند.

صادرات گاز هلند به آلمان در سال جاری از سطح عادی آن یعنی حدود 11 میلیارد مترمکعب به بالاترین سطح خود رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود سال آینده با توجه به میانگین دمای زمستان، اقداهایی با هدف کاهش وابستگی به گاز روسیه به‌طور کامل اجرا شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد زمستان بسیار سرد یا عرضه کمتر از انتظار گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) می‌تواند پیامدهای بدتری را به‌دنبال داشته باشد.

هلند در نظر دارد تا پیش از فصل زمستان 80 درصد از ذخیره‌سازی گاز خود را تکمیل کند که این میزان از سطح کنونی حدود 55 درصد بیشتر است. این کشور همچنین قصد دارد واردات ال‌ان‌جی را در سال جاری با 50 درصد افزایش به حدود 24 میلیارد مترمکعب برساند.

به گفته این شرکت، پیش‌بینی می‌شود در صورت قطع جریان گاز روسیه، این اقدامات برای تضمین عرضه گاز به شرکت‌ها و خانوارهای هلندی در فصل زمستان کافی باشد.

راب جتن، وزیر آب‌وهوا و انرژی هلند، هفته گذشته گفت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در 6 ماه نخست امسال مصرف گاز را در هلند یک‌سوم کاهش داده است که این مقدار برای جایگزین کردن سهم روسیه در واردات گاز هلند کفایت می‌کند. روسیه 15 تا 20 درصد واردات گاز هلند در سال‌های اخیر را به خود اختصاص می‌دهد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد