قیمت نیم سکه به 5500000 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/4/23

قیمت نیم سکه به 5500000 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/4/23

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه با توجه به کاهش ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش یافت و به 1820 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، اگرچه طلا در پی افت اندک دلار و بازده اوراق خزانه، رشد ملایمی پیدا کرده اما به حدی نیست که روند صعودی نیرومندتری پیدا کند. پس از این که آمار شاخص قیمت مصرف کننده از رشد دلار پشتیبانی کرد و بازده اوراق قرضه بلندمدت را بالا برد، طلا شب گذشته به شکل غیرمنتظره ای رشد قیمتش را حفظ کرد. این امر تا حدودی خاطر سرمایه گذارانی که به روند صعودی قیمتها خوش بین هستند را آسوده کرد که طلا بالاخره موقعیت خود به عنوان دارایی امن در برابر تورم را پیدا کرده است.

شاخص دلار که روز سه شنبه بهترین رشد روزانه در حدود یک ماه گذشته را تجربه کرد، در معاملات روز جاری در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.1 درصد کاهش یافت. بازده اوراق خزانه 10 ساله هم عقب نشینی کرد که به معنای کاهش هزینه نگهداری طلا بود.

آماری که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد قیمت مصرف کننده آمریکا در ژوين بیشترین افزایش را در 13 سال گذشته داشته است. توجهات اکنون به سخنرانی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره و توضیح وی درباره وضعیت تورم معطوف شده است. پاول مکررا تاکید کرده است که تورم بالاتر موقتی خواهد بود و انتظار دارد زنجیره تامین عادی شده و وفق پیدا کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: توجه بازار روی این موضوع خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا تا چه اندازه نرخ تورم و استمرار آن را کم اهمیت خواهد شمرد. اگر آنچه که در ژوين شنیده شد، مجددا تکرار شود احتمالا مسیر حرکت طلا نزولی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا ماه گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را اعلام کرد، هفت درصد افت کرد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز 23 تیر تا ساعت 19، نسبت به دیروز کاهش یافت و 24 هزار و 579 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش 24 هزار و 260 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 23 هزار و 779 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز تغییر نکرد و در رقم 29 هزار و 485 تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4960 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 29 هزار و 37 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 28 هزار و 462 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 500 هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 48 هزار و 751 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 450 هزار تومان و دو میلیون و 300 هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد