شرایط دریافت وام ازدواج دانشجویی اعلام شد

شرایط دریافت وام ازدواج دانشجویی اعلام شد

وام ازدواج فقط یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی و حداکثر تا 18 ماه پس از تاریخ عقد صرفا در دوران تحصیل پرداخت می‌شود.

 صندوق رفاه دانشجویان در مورد اینکه وام ازدواج زیر مجموعه وام ضروری تا چه زمانی بعد از عقد پرداخت می‌شود اعلام کرد: به منظور ترویج و تسهیل امر ازدواج در دوران تحصیل به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی حداکثر تا 18 ماه پس از تاریخ عقد وام ازدواج تعلق می‌گیرد و تنها یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر است.

براساس تقویم زمانبندی ثبت نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول 1402-1401 از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، سامانه دانشجویی (پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم) از روز شنبه 21 آبان 1401 تا روز چهارشنبه 16 آذر 1401 برای ثبت تقاضای وام ضروری فعال شده است.

تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود از جمله وام ضروری ازدواج در سامانه مذکور اقدام کنند. وام ضروری دانشجویی به شرح زیر است:

دانشجو می‌تواند در هر نیمسال منحصرا از یک رویداد استفاده کند.

استفاده از هر رویداد در طول مقطع تحصیلی، صرفا یک بار مجازاست.

رویداد ازدواج، فقط یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی و حداکثر تا 18 ماه پس از تاریخ عقد صرفا در دوران تحصیل امکان پذیر خواهد بود.

با توجه به جایگزینی وام ضروری رویداد به «تشخیص ریاست صندوق» با «رویداد خرید لوازم کمک آموزشی»، دانشجویانی که قبلا از وام ضروری رویداد به تشخیص ریاست صندوق بهره‌مند شده‌اند امکان استفاده از وام رویداد خرید لوازم کمک آموزشی را ندارند.

رویداد خرید لوازم کمک آموزشی با تکمیل فرم تقاضای وام با تایید معاون دانشجویی و ارايه مدارک لازم (شامل فاکتور رسمی و معتبر لپ تاپ، قلم نوری و…) پرداخت خواهد شد.

دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان واجد شرایط برای استفاده از وام‌های مذکور هستند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد