سیگنال صندوق‌های ثابت به «سهامداران بورس»

سیگنال صندوق‌های ثابت به «سهامداران بورس»

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های ثابت این‌روزها شاهد خروج نقدینگی هستند که این موضوع، نشانگر اقبال مجدد، اعتماد و بازگشت مجدد هوش‌سرمایه به

محسن عباسیلو در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: "بورس" به‌صورت عادت و طبق روال هر ساله در روزهای پایانی سال، شاخص سبز را به نمایش می‌گذارد اما؛ با این حال نباید فراموش کرد که بسیاری از سهم‌ها با توجه به افت سنگین نرخ‌های سهام، به قیمت‌های ارزنده رسیده‌اند.

وی ادامه داد: بازار با چالشی مثبت روبه‌رو خواهد شد زیرا تغییراتی که در قیمت نفت در حال رخ دادن بودن ازجمله زمزمه‌های نفت 100 دلاری، آینده سهامداران به کامودیتی‌ها را به افق مثبتی رسانده است.

این کارشناس بازارسرمایه به برخی نکاتی که سهامداران باید مورد توجه قرار دهند نیز اشاره داشت و افزود: از سوی دیگر، نکات مبهمی که شاید پیش‌روی بازار قرار داشته باشد، کاهش نرخ ارز به‌واسطه توافق برجام باشد که احتمال کمرنگی است.

عباسپور بیان کرد: قیمت دلار روی عدد 25هزار تومان تقریبا تثبیت‌شده و همین عامل موجب بازگشت سرمایه‌گذاران به بورس شده است.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به سیگنالی که "نقدینگی" از خود در "بورس" نشان داد، تصریح کرد: صندوق‌های ثابت این‌روزها شاهد خروج نقدینگی هستند که این موضوع، نشانگر اقبال مجدد، اعتماد و بازگشت مجدد هوش‌سرمایه به "بورس" است.

وی بابیان اینکه شرایط فعلی دامنه نوسان مناسب نیست، گفت: متاسفانه بازار به‌صف عادت کرده و اگر سهم‌ها بتوانند طی روزهای آتی، صف خرید را مجددا تجربه کنند، بازار می‌تواند "تعادل گمگشته" خود را بازیابد.

گفتنی است، شورای عالی بورس افزایش دامنه نوسان را مصوب و تعیین سقف آن را برعهده سازمان بورس قرار داد.


بیشتر بخوانید:

پیش بینی بازار متعادل در هفته پایانی سال

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد