90 بورسی | 5 خبر پر حاشیه بورس در هفته‌ای که گذاشت! + فیلم

90 بورسی | 5 خبر پر حاشیه بورس در هفته‌ای که گذاشت! + فیلم

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم خبرهای بسیاری منتشر شد که حاشیه های فراوانی را به همراه داشت. از آن جمله می توان به رد پای همسران مسيولین دولت قبل در قراردادهای فولاد اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم 5 خبر پر حاشیه بورس در هفته‌ای که گذاشت را مرور کنیم.

به گزارش نبض بورس، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم خبرهای بسیاری منتشر شد که حاشیه های فراوانی را به همراه داشت. از آن جمله می توان به رد پای همسران مسيولین دولت قبل در قراردادهای فولاد اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم 5 خبر پر حاشیه بورس در هفته‌ای که گذاشت را مرور کنیم.

تبعید یک شرکت بورسی به بازار پایه فرابورس

بر اساس مصوبه مورخ 1401/05/05 هیات پذیرش اوراق بهادار، از شنبه آینده (29 مرداد) شرکت لیزینگ ایران با نماد معاملاتی "ولیز" از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و قابل انتقال به بازار پایه فرابورس ایران خواهد بود.

رد پای همسران واعظی و آخوندی در قرارداد‌های فولاد

گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مجلس قرايت شد و پای واعظی و جهانگیری به دخالت در قرارداد‌های این نماد گروه فلزات اساسی باز شد. همچنین از همسران واعظی و آخوندی نیز در قرارداد فولاد مبارکه نام برده شد.

در گفتگوی مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس با نبض بورس مطرح شد: اطلاعات سایت FIPIRAN با اطلاعات سایت صندوق همخوانی دارد

روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: سایت FIPIRAN یک سایت اطلاع رسانی است که داده آن همان داده‌هایی است که صندوق‌ها در سایت خود نشان می‌دهند. این سایت اطلاعات را کامل از آنجا بر می‌دارد. البته این برداشت مستقیما از روی سایت صندوق‌ها نیست. یک وب سرویسی شرکت‌های نرم افزاری دارند که ما از آن سرویس داریم استفاده می‌کنیم و داده‌ها را می‌گیریم. همان اطلاعاتی است که شرکت‌های نرم افزاری در سایت صندوق‌ها قرار می‌دهند. یعنی اطلاعات مدیریت فناوری و سایت FIPIRAN با اطلاعات سایت صندوق همخوانی دارد.

شتران خریدار شاراک نبود

سهامدار اصلی پتروشیمی شازند (شاراک) یعنی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با دارا بودن 51.29 درصد از مالکیت این شرکت، قصد فروش این دارایی را داشت. گفته می‌شد که شتران خریدار اصلی شاراک است که این اتفاق رخ نداد.

لایو مجمع حفاری به دلیل اعتراضات یک سهامدار قطع شد!

در حالی که روز سه شنبه 25 مرداد 1401 لایو مجمع حفاری در حال پخش بود، یکی از سهامداران به اوضاع موجود در شرکت اعتراض کرد و همین عامل باعث شد تا لایو این مجمع قطع شود. این سهامدار در این مجمع گفت:

لول و اعتبار شرکت در حد بازار پایه است. ببینید یک گزارش مالی ما داریم می‌بینیم یک روی تابلو. بدون رو در واسی بگم یکی از بی صاحب‌ترین سهم‌های بازار حفاری شمال است. یکی از خاين‌ترین سهم‌های بازار حفاری شمال است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد