مشکلات مسکن ملی تمامی ندارد / 400 هزار واحد به 60 هزار واحد رسید

مشکلات مسکن ملی تمامی ندارد / 400 هزار واحد به 60 هزار واحد رسید

در حالی که باید 400 هزار خانوار تا چند ماه دیگر خانه‌های خود را تحویل بگیرند، وزیر راه می‌گوید تا پایان دولت 60 هزار واحد تکمیل می‌شود، این در حالی است که در برخی از پروژه‌ها زمین تامین نشده و برخی از متقاضیان از قراردادهای جدید با ارقام بالایی می‌گویند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طرحی که قرار بود 400 هزار واحد مسکن را پایان دولت تحویل دهد حالا به جایی رسیده که از یک طرف به مشکل تامین خورده و از سوی دیگر وزیر راه‌وشهرسازی گفته دولت حدود 60 تا 100 هزار واحد مسکن ملی را برای تحویل به متقاضیان تا پایان دولت دوازدهم آماده خواهد کرد.

در واقع به جای این که 400 هزار خانوار تا تابستان امسال صاحب خانه شوند، وزیر راه وعده تحویل 60 تا 100 هزار واحد را داده که این اعداد 40 هزار واحد اختلاف دارند.

به تازگی نیز معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته که حدود 9 هزار واحد مشکل زمین دارند.

گزارش‌هایی هم که مشمولان این طرح مسکن می‌دهد از وضعیت مطلوبی حکایت نمی‌کند. یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گوید: واریزی اول را انجام دادیم دنبال وام هستیم که واریزی تعاونی را انجام دهیم اما به تازگی قراردادی پخش شده که جدای از وام مسکن و 100 میلیون تومان آورده متقاضی، باید 300 میلیون تومان دیگر واریز کنیم.

این طرح در سال گذشته نیز با افزایش قیمت مصالح ساختمانی به مشکل خورد و هم وزیر اعلام کرده که در برخی از شهرهای کشور، به خاطر شرایطی که شهرداری‌ها و سایر نهادهایی که به‌وجود آورده‌اند، پروژه‌های این طرح در مراحلی متوقف شدند.

در واقع پس از گذشت بیش از یک سال و نیم این طرح هنوز در شروع کار است و با مشکلاتی این چنینی روبه‌روست.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد