نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1400

نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1400

مشاور سابق رییس‌جمهوری با بیان اینکه لازمه تحقق شعار سال 1400 افزایش تولید است، گفت: برای افزایش تولید و تحقق شعار سال باید به افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری‌ توجه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکبر ترکان، مشاور سابق رییس‌جمهوری به نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1400 اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه، سرمایه های کوچک را جمع می کند تا از این طریق سرمایه بزرگی برای تحقق سرمایه گذاری تشکیل شود؛ بنابراین این بازار نقش بسیار خوبی را می تواند در زمینه تحقق شعار سال داشته باشد.

مشاور سابق رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که سال گذشته در حوزه بازار سرمایه رخ داد، فراز و نشیب های ایجاد شده در معاملات بازار سرمایه بود که بعد از قرار گرفتن شاخص بورس در مسیر نزولی سهامداران ضرر و زیان های سنگینی را متحمل شدند که این موضوع باعث ترس عده ای از سرمایه گذاران در این بازار شد.

وی با بیان اینکه مسوولان و مدیران حاضر در بازار سرمایه باید مراقبت کنند تا دیگر اتفاقات سال 99 در بازار رخ ندهد، گفت: در صورت کاهش اعتمادها، سرمایه گذاران دیگر سرمایه های خود را وارد بازار سهام نمی کنند، این در حالیست که بازار سرمایه می تواند در تشکیل سرمایه و به تبع آن جهش تولید نقش به سزایی را ایفا کند.

مشاور سابق رییس‌جمهوری افزود: کاهش درصد سرمایه گذاری نسبت به تولید ناخالص داخلی به معنای آن است که بخشی از سرمایه ها به جای استفاده در داخل کشور، به خارج از کشور رفته است؛ بنابراین باید اکنون توجه ویژه ای به تشکیل سرمایه صورت گیرد و سیاست ها در مسیری پیش برود که بیش از 30 درصد تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاری صورت گیرد.

ترکان با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم این است که به جای ایجاد بنگاه تولیدی امکان افزایش ظرفیت را در بنگاه های تولیدی موجود فراهم کنیم، افزود: افزایش ظرفیت بنگاه های تولیدی موجود، ارزان تر از راه اندازی بنگاه های تولیدی جدید است که این موضوع می تواند به نفع کشور باشد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را در سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد