فشار بروکسل به نیجریه برای افزایش صادرات گاز به اروپا

فشار بروکسل به نیجریه برای افزایش صادرات گاز به اروپا

اتحادیه اروپا با هدف کاهش وابستگی خود به گاز روسیه، فشار به نیجریه را برای افزایش صادرات گاز به اروپا افزایش داده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از دی‌لایو، متیو بالدوین، معاون دبیرکل بخش انرژی کمیسیون اروپایی، اعلام کرد که اتحادیه اروپا به دنبال واردات گاز بیشتر از نیجریه است.

بالدوین طی سخنانی در نیجریه با مقامات این کشور گفت که اگر ما بتوانیم ظرفیت عملیاتی ترمینال بونی آیلند نیجریه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به 80 درصد برسانیم، می‌توانیم محموله‌های LNG بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت اروپا ارسال کنیم.

مقامات نیجریه‌ای نیز گفته‌اند که در حال بهبود وضعیت امنیتی در دلتای نیجر هستند و می‌خواهد خط لوله انتقال گاز نیجر ترنس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا چند هفته دیگر راه‌اندازی مجدد کرده و این اقدام گاز بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راهی اروپا می‌کند.

اروپا 14 درصد LNG خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت آفریقا دریافت می‌کند و بالدوین گفته که پتانسیل دو برابر شدن واردات LNG از نیجریه وجود دارد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولید نفت و گاز نیجریه توسط سارقین از خطوط لوله دزدیده می‌شود و همین امر باعث شده تا ظرفیت عملیاتی ترمینال بونی آیلند نیجریه به 60 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد