کمبود مرغ در بازار/ قیمت هر قطعه جوجه، 8 هزار تومان

کمبود مرغ در بازار/ قیمت هر قطعه جوجه، 8 هزار تومان

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در مورد کمبود مرغ در بازار، گفت: با توجه به کمبود عرضه، التهابات قیمت مرغ در بازار ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب اسدالله‌نژاد، با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی متناسب با نیاز بازار نیست، افزود: با توجه به کمبود عرضه، التهابات قیمت مرغ در بازار همچنان وجود دارد.

وی افزود: علی‌رغم گذشت 80 روز از جوجه‌ریزی برخی واحدهای مرغداری، اما سامانه سماصط به سختی مجوز جوجه‌ریزی می دهد چرا که به جهت کمبود جوجه، امکان دریافت مجوز جوجه‌ریزی وجود ندارد که به سبب هزینه‌های جاری واحدهای مرغداری، این امر به زیان مرغداران است و انتظار می‌رود وضعیت به گونه‌ای مدیریت شود که بازار دچار بحران نشود.

قیمت هر قطعه جوجه، 8 هزار تومان

اسدالله‌نژاد، قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را هشت هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، به طور متوسط واحدهای مرغداری کمتر از 18 هزار و 500 تومان مرغ زنده را به کشتارگاه‌ها عرضه می‌کنند که با این وجود قیمت‌های بالای مرغ در بازار ناشی از نبود نظارت است. با اعمال مدیریت دقیق بر بازار، تامین و توزیع مرغ و جوجه یکروزه، التهابات و نوسانات قیمت به پایان می رسد.

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را حداقل 20 هزار تومان و مرغ گرم را کمتر از 30 هزار تومان اعلام کرد.

بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر بارگزاری و توزیع نهاده دامی همچنان با تاخیر صورت می گیرد که مرغداران نسبت به این موضوع گلایه مند هستند و فرآیند اخیری که در بحث جوجه ریزی مطرح شد، بر قیمت جوجه تاثیری نداشت و تنها موجب شد تا واحدها برای دریافت مجوز با مشکل بیشتری مواجه شوند.

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به فرآیند اخیر جوجه‌ریزی و نوسانات اخیر جوجه در بازار انتظار می‌رود که شرایط به گونه‌ای مدیریت شود تا مرغداران برای تولید دچار چالش و بحران نشوند.

اسداله‌نژاد عرضه مرغ با نرخ های 40 هزار تومان و بعضا بالاتر در قالب قطعه‌بندی را ناشی از سودجویی و ضعف در نظارت‌ها دانست و گفت: با توجه به عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر انتظار می‌رود که نظارت دقیقی بر بازار صورت گیرد.

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان از توزیع روزانه شش هزار تن مرغ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم تقاضا در بازار، عرضه کنونی مرغ در بازار جوابگو نیست‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد