آغاز پیش‌فروش تارا + قیمت و جزيیات

آغاز پیش‌فروش تارا + قیمت و جزيیات

ایران‌خودرو هفتمین پیش‌فروش یکساله محصولات خود در سال 1400 را از امروز (یکشنبه) در قالب طرح پیش فروش تارا دستی آغاز کرده است؛ متقاضیان این مرحله به مدت سه روز فرصت ثبت‌نام دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیش از یکماه از آخرین طرح پیش‌فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو که اوخر مردادماه سال جاری اجرا شد، می‌گذرد و از مهمترین علل این وقفه، مواردی همچون اعلام نارضایتی خودروسازان از آخرین مصوبه شورای رقابت عنوان شد؛ البته که ريیس شورای رقابت نیز در این رابطه اعلام کرد: بهتر است خودروسازان طبق مصوبه عمل کرده و تعهدات خود را نیز انجام دهند و به این هم فکر کنند که اگر در موقعیت مسلط در بازار قرار دارند، بایستی انصاف را هم در نظر بگیرند.

ششمین مرحله از طرح پیش‌فروش یکساله محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری، همانطور که اشاره شد، اواخر ماه گذشته (23 مرداد) با عرضه پنج محصول پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن‌پلاس، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک و مدل دستی آن برگزار شد که قرعه‌کشی مرحله مذکور از پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو 31 مرداد ماه انجام شد که در مجموع 836 هزار و 304 نفر برای 15 هزار دستگاه خودرو ثبت‌نام کردند.

آغاز طرح پیش فروش تارا

حال این خودروساز ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش با موعد تحویل حداکثر یکساله تارا دستی را از امروز (یکشنبه/28 شهریور) آغاز کرده و به مدت سه روز (تا پایان روز سه‌شنبه/30 شهریور) به اجرا می‌گذارد. موعد تحویل خودروها در طرح پیش فروش تارا اردیبهشت تا مهر سال 1401 و مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد منتخبان، تعیین شده است.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام طبق روال همه طرح‌های فروش ایران‌خودرو، یک روز بعد (چهارشنبه/ 31 شهریورماه) قرعه‌کشی را برای تعیین منتخبان طرح پیش فروش تارا در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انجام می‌شود و مراسم قرعه‌کشی به صورت مستقیم از سایت ایران‌خودرو به نشانی www.ikco.ir پخش خواهد شد.

اسامی مشتریان نهایی نیز حداکثر سه روز پس از پایان زمان ثبت‌نام از طریق سایت فروش محصولات این شرکت به نشانی esale.ikco.ir که ثبت‌نام نیز از طریق همین سایت صورت می‌پذیرد. ضمن اینکه پیامک نیز برای منتخبان ارسال می‌شود. پس از مشخص شدن برندگان طرح پیش فروش تارا، (مشتریان نهایی) ظرف مدت پنج روز فرصت دارند تا وجه خودرو را معادل 140 میلیون تومان واریز و ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

پیش فروش تارا در 5 رنگ

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، به منظور تنوع بخشی به رنگ محصول در این طرح، تارا به رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، مشکی آبنوس، ‌ آبی رویال و آبی کبود عرضه شده است و در برنامه‌ریزی صورت گرفته، در آینده نزدیک، رنگ‌های خاص سفارشی نیز به طیف رنگ‌های محصول تارا افزوده خواهد شد.

طبق اعلام ایران خودرو، این گروه صنعتی برنامه افزایش ظرفیت تولید «تارا» را براساس تقاضای بازار در دستور کار دارد و دستیابی به بالاترین سطح کیفی محصول تارا از اولویت‌های این مجموعه خودروسازی است.

محدودیت‌های فروش فوق‌العاده نیز همچنان در طرح پیش فروش تارا اجرا می‌شود و بر این اساس شروطی همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله 48 ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارايه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و… همچنان اعمال خواهند شد.

همچنین گارانتی خودرو پنج ماه پس از تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه مشتری به شبکه خدمات پس از فروش باطل می‌شود و حداقل کاردکرد 1000 کیلومتر در زمان مراجعه ضروری است.

کماکان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه نشدند، وجود دارد که دوباره بتوانند در طرح پیش فروش تارا، ثبت‌نام کنند (ایسنا).

تارا در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی مبلغ پیش‌پرداخت برای ثبت‌نام در طرح پیش فروش تارا 140 میلیون تومان تعیین شده است که این خودرو در بازار 370 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت کارخانه‌ای تارا نیز حدود 290 میلیون تومان و 650 هزار تومان است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد