شیرخشک 20 درصد گران شد / قوطی عامل اصلی گرانی شیرخشک

شیرخشک 20 درصد گران شد / قوطی عامل اصلی گرانی شیرخشک

شیرخشک 20 درصد گران شد. ريیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک می‌گوید: به دلیل افزایش قیمت قوطی، شیر پرچرب و کارتن‌های مقوایی شیرخشک گران شد و به قیمت 38 هزار و 800 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی با کمبود و افزایش قیمت قوطی فلزی رو به رو هستند و تولیدکنندگان شیرخشک از این قاعده مستثنی نیستند.

به گفته ريیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک، هفته گذشته با موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان تولیدکنندگان شیرخشک 20 درصد افزایش یافت.

هانی تحویل‌زاده معتقد است با افزایش 20 درصدی قیمت شیرخشک تولیدکنندگان همچنان ضرر می‌دهند. چنانچه قیمت شیرخشک 20 درصد دیگر افزایش پیدا کند، صنعتگران این حوزه تازه به نقطه سر به سر می‌رسند.

او توضیح داد سال گذشته قیمت شیرخشک (400 گرمی) 31 هزار و 800 تومان بود اما امروز قیمت آن به 38 هزار و 800 تومان رسیده است. فروردین امسال قیمت قوطی شیرخشک سه هزار و 300 تومان بود امسال اما با بیش از 100 درصد افزایش به قیمت شش هزار و 808 تومان رسیده است.

شیر پرچرب اردیبهشت امسال کیلویی 20 هزار و 180 تومان فروخته می‌شد و این در حالی است که اکنون قیمت آن به 36 هزار و 500 تومان رسیده است.

مواد اولیه شیرخشک امسال چقدر گران شد؟

مواد اولیه شیرخشک امسال چقدر گران شد؟ ريیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک به قیمت مواد اولیه این محصول اشاره کرد. او به تجارت‌نیوز پاسخ داد: از سال گذشته تاکنون قیمت کارتن شیرخشک 70 درصد، درهای پلاستیکی بیش از 100 درصد، شیرخام هم حدود 25 درصد و لیبل‌ها بیش از 120 درصد افزایش قیمت داشتند.

در شرایطی تولیدکنندگان از افزایش قیمت قوطی‌های فلزی گلایه دارند که حسین منشی‌زاده آذر، ريیس انجمن صنفی سازندگان قوطی فلزی کشور گفته بود: «کمبود قوطی فلزی نداریم. قیمت قوطی حلبی هزار گرمی نسبت به دو سال گذشته هزار تومان ارزان شده است.»

مطالعه بیشتر: کمبود قوطی فلزی نداریم / دلیل گرانی مواد غذایی مساله دیگری است

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد