افزایش فروش خودرو در هند

افزایش فروش خودرو در هند

خودروسازان در هند از افزایش شدید فروش سالانه برای سال مالی 2022 خبر دادند اما نسبت به خطرات آتی ناشی از اختلالات زنجیره‌تامین جهانی نیز هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، ماروتی سوزوکی، بزرگ‌ترین خودروساز هندی اعلام کرد: فروش در سال مالی منتهی به 31 مارس،  13 درصد افزایش یافت و به 1.65 میلیون دستگاه رسید که برای اولین‌بار در دو سال گذشته رشد کرده اما این شرکت هشدار داد که وضعیت تامین قطعات الکترونیکی همچنان غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است تا حدودی بر حجم تولید در سال مالی جاری تاثیر بگذارد.

در سال گذشته، خودروسازان در سراسر جهان مجبور به کاهش شدید تولید شده‌اند زیرا اختلالات زنجیره‌تامین و افزایش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی منجر به کمبود شدید نیمه هادی‌ها شده و این موضوع منجر به انتظار طولانی برای خریداران خودرو نیز شده است.

اکنون، انتظار می‌رود که حمله روسیه به اوکراین مشکل را بدتر کند زیرا هر دو کشور مواد خام مورد استفاده برای تولید نیمه‌رساناها را تامین می‌کنند. همچنین، تاثیر بحران در قالب افزایش قیمت سوخت و کالاها نیز خطری برای چشم‌انداز تقاضای خودرو در صورت تبدیل‌شدن به یک جنگ طولانی‌مدت را ایجاد می‌کند.

تاتا موتورز به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی هند، بالاترین فروش سالانه خودروهای سواری خود را با 67 درصد افزایش به 370 هزار و 372 دستگاه نسبت به سال گذشته گزارش کرد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش خودروهای الکتریکی آن با وجود موج‌های شیوع بیماری کووید- 19، بحران نیمه هادی و افزایش شدید قیمت کالاها تقریبا چهار برابر شده و به 19 هزار دستگاه رسیده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد