در سال 2021 چقدر پول به بازار ارزهای مجازی تزریق شد؟

در سال 2021 چقدر پول به بازار ارزهای مجازی تزریق شد؟

موسسه پیچ بوک اعلام کرد که در سال 2021 پول بیشتری نسبت به مجموع تمام سال‌های گذشته وارد بازار جهانی ارزهای مجازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، موسسه پیچ بوک گزارش داد که طی سال جاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کردند که از مجموع تمام سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

بر اساس یافته‌های این موسسه حجم ورود سرمایه از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار ارزهای مجازی نسبت به سال 2018 که 8 میلیارد دلار بود 4 برابر شده است.

راب لی، کارشناس موسسه پیچ بوک، می‌گوید: سرمایه‌گذاران روی هر چیزی و در هر زمانی سرمایه‌گذاری کردند. فضای ارزهای مجازی هم اکنون از یک ابزار مبادلات دیجیتال به یک صنعت با پروژه‌های گسترده تبدیل شده است.

برخی شبکه‌های اجتماعی نظر افراد مشهور را به سمت ارزهای مجازی جلب کرده و حالا از فناوری مرتبط با ارزهای مجازی حتی فروش آثار هنری استفاده می‌شود.

فقط در آمریکا حجم مبادلات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مرتبط با ارزهای مجازی 4 برابر شده و به 7.4 میلیارد دلار رسیده است. برنده این داغ شدن بازار کارگزاری FTX بود که توانسته یک میلیارد دلار از این پول را جذب کرده و ارزش کل بازار خود را به 18 میلیارد دلار برساند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد