مجلس سقف بودجه 1400 را مشخص کرد

مجلس سقف بودجه 1400 را مشخص کرد

نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال 1400 کل‌ کشور، دخل و خرج کشور را در سال آینده مشخص کردند.

خبرگزاری تسنیم: ادامه رسیدگی و رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 1400 در دستوکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 26 اسفند) قوه مقننه قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

بهارستان نشینان ماده واحده اصلاحی بودجه سال 1400 را با 164 رای موافق، 3 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه نمایندگان مجلس، بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع بالغ بر بیست و هشت میلیون و هشتصد و بیست و سه هزار و سیصد و نود و هشت میلیارد و چهارصد و پنجاه و هفت میلیون ریال به شرح ذیل است؛

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 13 میلیون و هفتصد و سی و هفت هزار و ششصد و نود و نه میلیارد و دویست و شصت و هشت میلیون ریال شامل؛

1- منابع عمومی بالغ بر دوازده میلیون و هفتصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال.
2- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر نهصد و پنجاه و هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه میلیارد و نهصد و دوازده میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و دو میلیون ریال است.

به دولت اجازه داده می شود نسبت به ابلاغ نه میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند.

ابلاغ سه میلیون و چهارصد هزار میلیارد ریال (مابه التفاوت سقف اعتبارات مصوب در 6 ماهه دوم سال 1400) و صرفا پس از اطمینان از منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در 6 ماهه اول قابل ابلاغ بر مصارف مصوب است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد