ظرفیت ساخت یک میلیون مسکن در سال وجود دارد

ظرفیت ساخت یک میلیون مسکن در سال وجود دارد

با توجه به ظرفیت بسیار بالای تولید مصالح ساختمانی در کشور، توان ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال دور از ذهن نیست.

ريیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر بخش مسکن در کشور به سمت جهش تولید پیش برود، اقتصاد کشور را حرکت خواهد داد به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: مسکن پایه و لکوموتیو اقتصادی کشور است و کشورهایی که در صنعت ساختمان فعال هستند، واحدهای صنعتی دیگر آنان نیز فعال می‌شود.

محمدرضا رضايی کوچی عنوان کرد: در ایران بیش از 500 هزار مهندس ساختمانی داریم و بیشترین درآمد شهرداری‌ها از پرونده‌های ساختمانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش مربوط به ساخت ساختمان در کشور بی نیاز از سایر کشورها هستیم، افزود: خوشبختانه کشور در تولید مصالح ساختمانی خودکفا است و همه مولفه‌های دخیل در ساختمان، بدون ریالی واردات در کشور تولید می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جهش تولید مسکن در کشور می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کشور شود و اگر دولت در بخش مسکن مشکلات خود را حل کند می‌تواند نابسامانی اقتصادی، پولی را رفع و نقدینگی‌ دست مردم را به سمت تولید مسکن هدایت کند.

رضایی کوچی به استفاده از توان بازار سرمایه به ویژه صندوق پروژه‌ها، اشاره کرد و گفت: اگر سرمایه های مردم به سمت استفاده از صندوق پروژه‌ها به منظور تولید مسکن هدایت شود، به طور قطع در جهت تولید و اشتغال در کشور اقدام بزرگی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با پایدار شدن شرایط بورس و بازگشت اعتماد بیشتر مردم به بازار سرمایه شاهد رشد و توسعه مسکن کشور با استفاده از توان بازار سرمایه باشیم.

ريیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور با کمبود سیمان و فولاد مواجه نیستیم بلکه دو برابر نیاز داخل کشور تولید و صادر می‌کنیم.

به گفته رضایی کوچی؛ ظرفیت داخل کشور جوابگو است به طوری که اگر ساخت مسکن را به یک میلیون واحد در سال برسانیم، دور از ذهن نیست اما باید بخش مسکن را مدیریت شده پیش برد.

*خبرنگار: پروین خدادادی

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد