دشواری روزهای سرد اروپا/آلمان برای زمستان گاز کافی ندارد

دشواری روزهای سرد اروپا/آلمان برای زمستان گاز کافی ندارد

ريیس اداره تنظیم مقررات برق و گاز آلمان اعلام کرد، تاسیسات ذخیره سازی گاز این کشور در حال حاضر برای گذراندن زمستان بدون عرضه گاز روسیه، به انداز کافی ذخیره ندارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، کلاوس مولر، ريیس اداره تنظیم مقررات برق و گاز آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد» این کشور اعلام کرد، تاسیسات ذخیره سازی گاز آلمان در حال حاضر برای گذراندن زمستان بدون عرضه گاز روسیه، به انداز کافی ذخیره ندارد.

وی توضیح داد: «تانکرهای ذخیره سازی گاز تقریبا 65 درصد پر شده اند. این رقم بهتر از هفته های پیش است اما هنوز برای گذراندن زمستان بدون گاز روسیه کافی نیست.»

مولز همچنین یادآور شد، قرار است عملیات تعمیر و نگهداری «نورد استریم» پنجشنبه آینده به پایان برسد.

ريیس اداره تنظیم مقررات برق و گاز اضافه کرد: «اکنون خیلی چیزها به این بستگی دارد که آیا و چه مقدار گاز از طریق این خط لوله پس از تعمیر و نگهداری جریان می یابد.»

روسیه در ماه ژوين، ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک را که مسیر اصلی انتقال گاز به اروپای غربی است، به 40 درصد ظرفیت کاهش داد و علت آن را نرسیدن توربین هایی که برای تعمیرات به کانادا فرستاده بود، اعلام کرد.

کانادا نیز توربین ها را به علت تحریم های روسیه توقیف کرده بود. در نهایت، آلمان و کانادا تسلیم شدند و قرار شد توربین ها به روسیه تحویل داده شود.

پس از آن، دوشنبه گذشته، روس ها اعلام کردند که جریان گاز این خط لوله از امروز و به مدت 10 روز برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات متوقف می‌شود.

سال گذشته نیز بین روزهای 13 تا 23 جولای فعالیت این خط لوله متوقف شده بود. حجم انتقال این خط لوله در سال 2021 یک میلیارد و 670 میلیون مترمکعب بود، اما امسال شرایط برای روس‌ ها تغییر کرده است.

کاهش صادرات گاز روسیه از طریق این خط لوله به اروپا برنامه اتحادیه اروپا برای پر کردن انبارهای ذخیره گاز پیش از رسیدن فصل زمستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مختل خواهد کرد.

هفته گذشته نیز «یونیپر» شرکت بزرگ انرژی در آلمان اعلام کرد، این شرکت از زمانی که روسیه عرضه گاز خود را به بزرگترین اقتصاد اروپا کاهش داده است، روزانه میلیون‌ها یورو ضرر می‌ کند.

در حالی که پیش ‌بینی می ‌شود زیان یونیپر در سال جاری به 10 میلیارد یورو برسد، این شرکت برای نجات از ورشکستگی از دولت برلین درخواست کمک کرد.

در عین حال، شرکت‌های انرژی فرانسه برای جلوگیری از اختلال ناشی از قطع برق، به جای استفاده از گاز، دوباره به نفت روی آورده‌اند.

فلورنت منگوکس، ريیس شرکت معروف تایرسازی در جهان گفت: «کاری که ما انجام داده‌ایم این است که دیگ‌های بخار خود را تبدیل کرده‌ایم، بنابراین آنها می‌توانند با گاز یا نفت کار کنند و حتی می‌توانیم در صورت نیاز به زغال سنگ روی بیاوریم.»

«هدف این است که در صورت مواجه با کمبود، مجبور نباشیم کارخانه‌ای را تعطیل کنیم.»

وی افزود، درحالی که احتمال کمبود گاز در اروپا محتمل است، نفت به عنوان یک جایگزین همچنان در دسترس خواهد بود.

منگوکس توضیح داد، روزها طول می کشد تا تولید تایر در یک کارخانه تولیدی شروع شود، (از اینرو، این امر) حفظ یک منبع انرژی ثابت را ضروری می کند.

اروپایی ها قطع گاز روسیه را یک گزینه بسیار محتمل می دانند و تلاش می کنند تا ذخایر خود را پر کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد