بازار نیاز به حمایت دارد/ تخصیص بخشی از بودجه "شهر" به حوزه فناورانه

بازار نیاز به حمایت دارد/ تخصیص بخشی از بودجه "شهر" به حوزه فناورانه

مدیرعامل گروه مالی شهر گفت: بخشی از بودجه خود را به حوزه فناورانه اختصاص دادیم. در برنامه داریم که یکی، دو استارتاپ را در حوزه فینتک ها، رکتک ها، اینشورتک و حوزه‌هایی که به بازار وصل است سرمایه گذاری کنیم.

اسماعیل درگاهی، مدیرعامل گروه مالی شهر در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص سرمایه گذاری در حوزه فناورانه اظهار کرد: فن آوری موضوع ناگزیری است که همه ما با آن سر و کار داریم. فضای کسب و کار نیز متاثر از این قضیه شده است. در خارج از کشور بیشتر و در کشور ما در حال رخ دادن است. من در جایی خواندم یک شرکت ارايه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ گفته بود که 40 درصد درآمد‌ها بعد از معرفی موضوع هوش مصنوعی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این موضوع در همه حوزه‌ها وارد می‌شود. بخشی در تعدیل درآمد‌ها و بخشی نیز در استمرار کسب و کار تاثیرگذار بوده و ممکن است موجودیت کسب و کار را دچار اختلال کند. ما باید بخشی از منابع خود را در قالب طرح و توسعه به فضای فناورانه تخصیص دهیم. همان طور که رهبر معظم انقلاب در یکی دو سال اخیر فرمودند، باید به این سمت حرکت کرد. بخش جهش تولید در این حوزه اتفاق می‌افتاد. بخشی از بودجه خود را به حوزه فناورانه اختصاص دادیم. در برنامه داریم که یکی، دو استارتاپ را در حوزه فینتک ها، رکتک ها، اینشورتک و حوزه‌هایی که به بازار وصل است سرمایه گذاری کنیم.

درگاهی با اشاره به محل سود شرکت گروه مالی شهر ادامه داد: سود عملیاتی از چند بخش ایجاد می‌شود. یکی منابع حاصل از پورتفو و دیگری عملیات شرکت‌های خارج از بورس است. ما هم در شرکت‌های تابعه و هم در پورتفوی بورسی شاهد تحول بودیم و نزدیک 1200 میلیارد تومان در شرکت اصلی سودسازی کردیم که سود باکیفیتی است. سعی می‌کنیم در سال‌های آتی این روند را حفظ کنیم و درصد رشد را متناسب با فضای رشد اقتصادی کشور و تورم در سود عملیاتی و خالص داشته باشیم. در شرکت‌های تابعه نیز این سیاست را خواهیم داشت و مطمين هستیم که شرکت‌های تابعه نیز این موضوع را دنبال می‌کنند.

وی درخصوص افزایش سرمایه "شهر" بیان کرد: ساختار سرمایه فعلی شرکت گروه مالی شهر در مقایسه با شرکت‌های همسان مناسب است و امسال افزایش سرمایه نخواهیم داشت، اما در سال‌های آتی بر اساس اقتضای بازار و وضعیت گروه مالی احتمال افزایش سرمایه وجود دارد.

مدیرعامل گروه مالی شهر با اشاره به حمایت بانک شهر از نماد گروه مالی شهر گفت: بانک شهر در عرضه گروه مالی شهر به بازار بسیار کمک کرد. در عرضه اولیه گروه مالی شهر بر سر قیمت گذاری توافقات خوبی صورت گرفت. بانک شهر مقید به این است که باید به بازار کمک کند و نه اینکه از بازار نقدینگی را خارج کند. هدف این است که سود مناسبی برای سهامداران فراهم شود و از طرفی ابزار مناسبی برای حمایت از بازار باشد. به نظرم بازار در حال حاضر به حمایت نیاز دارد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد