دوربرگردان صمت برای بازگشت امضای طلایی در اتاق‌های تاریک

دوربرگردان صمت برای بازگشت امضای طلایی در اتاق‌های تاریک

بورس تهران امروز در حالی با پیشرو شدن پالایشی‌ها شاهد سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بود که ضعف ارزش معاملات همچنان سیگنال فرصت فروش برای برخی معامله گران است.

به گزارش خبرنگار مهر، بورس تهران در آخرین روز کاری این هفته در حالی با سبزپوش شدن نماگرهای منتخب خود به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت که حجم و ارزش معاملات ضعیف همچنان پاشنه آشیل بازار سهام است.

در این بازار اگر چه انتشار گزارش‌های تلفیقی برخی شرکت‌های پالایشی و شناسایی سود توانست این گروه را لیدر امروز بازار سهام نشان دهد اما در بازار همچنان معامله گرانی دیده می‌شوند که با نگاه به حجم و ارزش معاملات در کل بازار، همچنان هر گونه سبز شدن قیمت‌ها را فرصتی برای فروش می‌دانند.

در گروه بانک‌ها نیز عزم بانک مرکزی برای واگذاری سهام مازاد مالک واحد در بانک‌های خصوصی در کنار ارزشگذاری دارایی‌ها و ساختمان و مستغلات آنها به منظور تسویه بدهی‌ها و مطالبات بانک مرکزی نوید بخش عزم این نهاد ناظر برای بهبود مستمر در بانک‌های خصوصی است.

در شورای عالی بورس اما تصمیم دیروز اعضای این شورا برای موافقت با عرضه خودرو در بورس کالا با نظارت وزارت صمت درحالی است که با توجه به مواضع وزیر صمت به نظر می‌رسد فعلا با اما و اگرهای بسیاری مواجه است.

همچنین اقدام وزارت صمت با همراهی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تجمیع تمرکز نظارت‌ها از طریق وزارت صمت در بورس کالا به بهانه طرح الزام تنظیم بازار کالاهای قابل عرضه در بورس کالا، همه رشته‌هایی که در بازار سرمایه به منظور ارتقای شفافیت و نظارت بر بازارهای متشکل طی سالهای اخیر بافته شده را با افزایش نگرانی‌ها بابت بازگشت امضاهای طلایی و انجام معاملات در اتاق‌های تاریک را پنبه کرده است.

به گزارش مهر، امروز چهارشنبه 22 تیر ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش شش هزار و 517 واحدی به یک میلیون و 490 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 1537 واحدی به عدد 407 هزار و 12 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با 6.754 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 125 هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 7 هزار و 121 واحد افزایش، به عدد 2 میلیون و 894 هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز 4 میلیارد و 847 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 294 هزار و 821 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 2 هزار و 965 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 110و احد افزایش به رقم 19 هزار و 809 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 2 میلیارد و 500 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 16 هزار و 578 میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ 14 هزار و 852 میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تاثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "شپنا" با 1321 واحد، "شبندر" با 1246 واحد و "شتران" با 876 واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "فملی" با 618 واحد، "میدکو" با 504 واحد و "فولاد" با 452 واحد، بالاترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد