کسر مالیات مسکن مهر از آورده متقاضیان/ مبلغ، 2 تا 10 میلیون تومان

کسر مالیات مسکن مهر از آورده متقاضیان/ مبلغ، 2 تا 10 میلیون تومان

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سود سازندگان در طرح مسکن مهر ناچیز است، گفت: مالیات واحدهای طرح مذکور از آورده متقاضیان کسر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده درباره مالیات واحدهای مسکن مهر، گفت :‌پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف نیست، عدد دریافت شده برای مالیات در این طرح ثابت است.

وی ادامه داد: در سنوات اخیر با ابطال روی یک مصوبه، یک سری از پروژه‌هایی که دیرتر شروع شده یا ساخت و تکمیل آنها طولانی شده مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان این‌که در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم که اگر بتوانیم آنرا حل کنیم، تصریح کرد:‌ سازندگان مسکن مهر مالیات را نمی‌پردازند و متقاضیان باید آن را پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در مسکن مهر و مسکن‌های حمایتی سرمایه‌گذار نداریم،‌ اضافه کرد: این مالیات، مالیات سرمایه‌گذاری است. به‌عبارت دیگر یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، سودی کسب می‌شود و باید بخشی از آن به‌عنوان مالیات پرداخت شود.

محمودزاده گفت: سازندگان در مسکن حمایتی صرفا سازنده هستند،‌ یعنی برای کسی مسکن را می‌سازند که از همان اول آورده را تامین می‌کند و با قیمت تمام شده و یک سود خیلی مشخص و ناچیزی است. سود پیمانکاری و آن شرایطی که بخواهند بر اساس آن مالیات پرداخت کنند نبوده است. به همین دلیل قبلا و الان دیدگاه آن است که مالیات مسکن مهر باید به حداقل برسد.

وی افزود: هر چه عدد مالیات مسکن مهر افزایش یابد به‌طور مستقیم به عدد تمام شده اضافه می‌شود و متقاضی نهایی متحمل این هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به مطالبه مبالغ 2 تا 10 میلیون تومانی برخی سازندگان پروژه‌های مسکن مهر از متقاضیان تحت عنوان مالیات، افزود:‌ چند سال پیش بر اساس یک نظریه یا شکایت دیوان عدالت اداری محدودیت نرخ مالیات، برای واحدهای مسکن مهر را که حدود 90 درصد از پروژه‌های این طرح از آن منتفع شده‌اند، تمام شده و رفته است. باقیمانده واحدها دچار مشکلی شده و با ابطال مصوبه اینها را دچار مساله کرده است.

محمودزاده بیان کرد: البته یک دیدگاهی وجود دارد و مطابق استعلام از دیوان عدالت اداری این مصوبه عطف به ماسبق نمی‌شود. کسانیکه از آنها مالیات مطالبه شده واحدهای آن تمام قبل از این بخشنامه شروع شده و ما معتقدیم که مشمول ابطال بخشنامه نمی‌شوند، باید با همان شرایط قبلی، مالیات آنها، محاسبه شود و به حساب‌های سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

برخی سازندگان مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران شرط تحویل واحدهای این طرح را پرداخت ارقامی از 2 تا 10 میلیون تومان تحت عنوان مالیات توسط متقاضیان اعلام می‌کنند. مسيله‌ای که چند وقتی است با اعتراض مالکان مسکن مهر روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد