خوابگاه متاهلی می‌سازیم/ خبر خوب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

خوابگاه متاهلی می‌سازیم/ خبر خوب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وارد ساخت خوابگاه متاهلی هم شده‌ایم و با دو دانشگاه در این باره قرارداد منعقد کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا هادی عباسی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرهای خوبی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن داریم ، گفت: اولین خبر خوب است که سقف تسهیلات را به 550 میلیون تومان افزایش داد و به بانک‌ها ابلاغ شده است. 

وی ادامه داد: دومین خبر خوب این است که به دهک‌های اول و دوم که برای پرداخت آورده اولیه مشکل داشتند وام 400 میلیون تومان با نرخ 2 درصد و در زمان پرداخت 15 ساله و برای دهک سوم و چهارم وام 300 میلیون تومانی با نرخ دو درصد در مدت زمان 15 ساله از محل صندوق ملی مسکن ارايه می‌شود.  همچنین مصوبه خوبی داریم که بافت فرسوده با زمین و وام ساخت تهاتر کنند که ارزش زمین بیشتر از آن وام خواهد بود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه قرار بود درفاز اول نهضت ملی مسکن 2 میلیون واحد به مردم تحویل شود و مردادماه زمان اجرای فاز اول تمام می‌شود، تا دو ماه دیگر چند واحد تحویل خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر زمین 150 هزار واحد مسکونی برای دسته‌های گروهی و انفرادی، زمین 550 هزار واحد گروه انبوه‌سازان، زمین 115 هزار واحد نیروهای مسلح، زمین 100 هزار واحدشهری در بافت فرسوده، زمین  100 هزار واحد خود مالکی، زمین 220 هزار واحد روستایی تامین و ساخت این واحدها آغاز شده است.

عباسی گفت: در مجموع علمیات ساخت یک میلیون و 235 هزار واحد شروع شده و سخت ترین مرحله ساخت زمین بوده است. 

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن پروژه مردمی است و وزارت راه و شهرسازی بستر را فراهم می‌کند و موظف است امتیازات را ارايه و قرار نیست که صرفا مسکن بسازیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وارد ساخت خوابگاه متاهلی هم شده‌ایم و با دو دانشگاه در این باره قرارداد منعقد کردیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد