قیمت دلار امروز 19 اردیبهشت 1400 چقدر شد؟

قیمت دلار امروز 19 اردیبهشت 1400 چقدر شد؟

روز یک‌شنبه اولین قیمت دلار در صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا بعد از چند روز کاهش پیاپی، افزایشی شد. با این معاملات این ارز در بازار آزاد امروز هم با نرخی کاهشی آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار دیروز 18 اردیبهشت با %0٫1 کاهش، 20,637 تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز چقدر بود؟

اقتصاد نیوز نوشت: روز شنبه، دلار حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد و تا محدوده 21 هزار و500 تومانی عقب نشینی کرد. افت قیمتی دلار در شرایطی صورت گرفت که افراد عادی زیادی برای خرید ارز از صرافی ها به بازار پا گذاشته بودند. بر اساس صحبت های فعالان، نوع قیمت گذاری صرافی های بانکی موجب شده بود که تقاضای کاذب به بازار وارد شود.

روز شنبه در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد بین 21هزار و 300 تا 21 هزار و 700 تومان بود، صرافی ها قیمت دلار را بین 20 هزار و 600 تا 20 هزار و 700 تومان تعیین کرده بودند. فاصله معنادار بین دو بازار موجب شده بود که افراد برای کسب سود ناشی از این اختلاف به خیابان فردوسی بروند.

با وجود ورود تقاضای کاذب به بازار، دیروز باز هم ارزش دلار راه کاهشی را در پیش گرفت؛ امری که نشان می‌داد بازار همچنان امیدوار به مذاکرات است. به گفته برخی فعالان باتجربه بازار، عامل مهمی که زمینه‌ساز نزول قیمت دلار شد، کاهش تقاضا در بخش حواله‌ای بازار بود. دیروز حواله درهم نتوانست سد 6 هزار تومانی را حفظ کند و به محدوده 5 هزار و 900 تومانی رفت. افت درهم عامل مهمی بود که موجب شد قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد. افت دلار در شرایطی صورت گرفت که در ابتدای روز این ارز تا محدوده 21 هزار و 900 تومان رشد کرده بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد