شاخص کل در آرزوی شکست تراز 1.6 میلیون واحد

شاخص کل در آرزوی شکست تراز 1.6 میلیون واحد

تحلیلگر تکنیکال گفت: چنان چه شاخص کل بورس بتواند سطح یک میلیون و 600 هزار واحد را با قدرت بشکند، راه برای اعداد بالاتر هموارتر می شود.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تحلیل شاخص کل اظهار کرد: در کوتاه مدت باید گفت هم چنان محدوده سبز رنگ مشخص شده (محدوده یک میلیون و 350 هزار تا یک میلیون و 380 هزار واحد) به عنوان حمایت در شاخص کل مطرح می شود که انتظار داریم از این محدوده شاخص کل بورس تهران سبز رنگ شود. رسیدن نمودار RSI شاخص کل به محدوده حمایتی و همچنین رسیدن نمودار شاخص کل به حمایت ابرکومو، می تواند این فرضیه را قوت بخشد. چنان چه شاخص کل بتواند سطح یک میلیون و 600 هزار واحد را با قدرت بشکند و بالای آن تثبیت شود، راه برای اعداد بالاتر هموارتر می شود.

این تحلیلگر تکنیکال در رابطه با تحلیل شاخص کل با دید بلند مدت بیان کرد:کانال بلندمدت شاخص کل (30 ساله) از دید تکنیکال حوالی عدد 1.618 سطح فیبوناچی است که در بدترین شرایط، انتظار کاهش تا کف این کانال را متصور هستیم که بالاتر از مقادیر قبلی شاخص در اوایل امسال  است .

ملک لی در رابطه با شاخص هم وزن نیز با دید کوتاه مدت اظهار کرد: وضعیت شاخص هم وزن از نظر تکنیکالی خوب نیست، زیرا حمایت مهم 416 هزار واحد، همچنین حمایت ابرکومو را از دست داده و اندیکاتور RSI نیز به محدوده زیر 30 سقوط کرده است. حمایت مهم برای این شاخص محدوده 370 هزار تا 380 هزار واحد (محدوده قرمز رنگ) می تواند باشد که با رسیدن به این محدوده انتظار رشد از این شاخص را داریم.

او در ادامه افزود: لازم به ذکر است که در این تحلیل از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

بیشتر بخوانید

  •  وضعیت سبد سهام عدالت در 28 مهر ماه

ملک لی  بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی می تواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد