حلب مورد نیاز کارخانه‌های روغن تامین شد

حلب مورد نیاز کارخانه‌های روغن تامین شد

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه سهمیه ورق برای کارخانه های روغن در نظر گرفته شده است، گفت: کل نیاز حلب روغن تامین شده و در اختیار کارخانه ها قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایرنا: دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه سهمیه ورق برای کارخانه های روغن در نظر گرفته شده است، گفت: کل نیاز حلب روغن تامین شده و در اختیار کارخانه ها قرار خواهد گرفت.

«عباس قبادی» با بیان اینکه برای تامین روغن خام مورد نیاز واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: بالغ بر 450 هزار تن روغن خام در گمرکات کشور موجود است که برای چهار ماه آینده کفایت می کند.

وی افزود: سال‌های گذشته کارخانه های روغن حدود 15 روز تعطیلی عید داشتند که امسال مقرر شد تعطیلی ها به حداکثر سه روز کاهش یابد و کارخانه ها با سه شیفت کار کنند تا کسری روغن در بازار جبران شود.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت اضافه کرد: براساس جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار ارایه کرد که بر اساس آن در هفته گذشته در سه یا چهار قلم کالا افزایش قیمت رقم خورد و در بقیه کالاها ثبات نسبی حاکم بود و در حوزه کالاهای اساسی نیز شرایط خوبی وجود دارد.

روند ورودی کالا به کشور باثبات

قبادی با بیان اینکه گزارشی از روند ورودی کالا به مجموعه بنادر و گمرکات کشور نیز در این جلسه داده شد، گفت: روند ورودی کالا به کشور باثبات و مناسب است، رقم های قابل توجهی کالا در بنادر و گمرکات کشور در حال ترخیص است.

وی تصریح کرد: ورودی کالا به کشور نسبت به هفته گذشته بالغ بر 450 هزار تن بوده که عدد خوبی است.

بازار گوشت قرمز و مرغ

دبیر ستاد تنظیم بازار پیرامون مرغ نیز خاطرنشان کرد: تامین گوشت مرغ با انجام نزدیک به 10 میلیون قطعه جوجه ریزی بیشتر از ماه گذشته، مشکلی وجود ندارد و قرار است وزارت جهاد کشاورزی ورودی مرغ را به بازار بیشتر کند تا التهاب موجود آن برطرف شود.

وی افزود: گوشت قرمز هم مشکل خاصی ندارد و قیمت ها ثبات دارند و روند کاهشی قیمت تخم مرغ را نیز در بازار می توان مشاهده کرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امسال نسبت به سال گذشته واردات گوشت قرمز به یک چهارم رسیده که نشانگر تامین بخش عمده ای از نیاز کشور از محل تولید داخل است.

قبادی آبان ماه امسال گفته بود: حواله 70 هزار تنی روغن صنف و صنعت به بازرگانی داخلی ارسال شده و فعالان صنف و صنعت می‌توانند براساس فرایند تامین روغن خام و جامد مورد نیاز خود را از مراکزی که بازرگانی داخلی تعیین کرده، آغاز کنند.

وی تصریح کرد: روغن مایع خوراکی به وفور در دسترس مردم قرار گرفته و روند توزیع روغن جامد خوراکی نیز آغاز شده و بتدریج فراوانی آن در بازار احساس خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه ذخایر مطمينی از کالاهای اساسی در کشور وجود دارد گفت: آنچه که به اطمینان نداشتن و نوسان در بازار دامن می‌زند، بحث روانی است که هر جای دنیا هم باشد و تقاضا به یکباره برای کالایی خاص افزایش یابد روند تامین کالا و آوردن آن به قفسه‌های فروشگاهی زمان‌برخواهد شد، بنابراین درخواست این است که مردم به شایعات و بحث‌های روانی این روزهای بازار توجه نکنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد