80 درصد کارشناسان رشد بورس رو درست پیش‌بینی کردند

80 درصد کارشناسان رشد بورس رو درست پیش‌بینی کردند

نتیجه نظرسنجی هفته گذشته باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه در مقایسه با تغییرات شاخص کل بورس، مطابقت داشته است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه هفته‌‌ گذشته، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش‌بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر

3. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی 80 درصد کارشناسان اعتقاد به مثبت شدن شاخص کل (گزینه اول) داشتند. 10 درصد دیگر معتقد بودند که این شاخص در هفته‌ای که گذشت تغییر چشمگیری نخواهد داشت (گزینه دوم) و در نهایت 10 درصد کارشناسان نظر به ریزشی بودن شاخص کل داشتند. نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

بورس با سکانداران جدید، هفته سبزی را پیش رو دارد

شاخص کل 2.7 درصد رشد کرد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه 21 مهر ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و 397 هزار واحد کار خود را به پایان رساند.

با گذشت یک هفته شامل 5 روز معاملاتی از تاریخ 24 تا 28 مهر ماه، در پایان معاملات چهارشنبه 28 مهر ماه، شاخص کل بورس در پله  یک میلیون و 436 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

مقایسه شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته با پایان هفته گذشته رشد 2.7 درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین پیش‌بینی کارشناسان مشارکت کننده در نظرسنجی بورسی باشگاه خبرنگاران جوان با بازدهی واقعی شاخص کل بورس در این هفته به صورت 80 درصدی منطبق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد