تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ اقبال سنگین به امین یکم ادامه دارد

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ اقبال سنگین به امین یکم ادامه دارد

امروز 13میلیارد تومان دارا یکم و 12میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به 870میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص...

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق امین یکم فردا (امین یکم) با ارزش 230میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 100میلیارد تومان واحدهای صندوق «امین یکم» را از حقوقی‌ها خریدند (43درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) را به ارزش 10میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (73درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) رشد 0.6درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان چهار درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (4.6درصد) در رابطه با صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود 25میلیارد تومان معامله شدند یعنی درصد قابل توجهی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص نداشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (1.9درصد) به نام صندوق «طلا» ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم 870میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 250میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و 600میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 520میلیارد تومان بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد