وعده وزیر نیرو درباره تولید انرژی ارزان

وعده وزیر نیرو درباره تولید انرژی ارزان

محرابیان وزیر نیرو در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز گفت: نقطه قوت انرژی های تجدیدپذیر ارزان بودن این منابع است.

علی اکبر مراحبیان وزیر نیرو در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز گفت: روز بسیار مهمی در صنعت برق و انرژی کشور است و امیدواریم این روز نقطه عطفی در صنعت انرژی تجدیدپذیر را شاهد باشیم. ما ناترازی هایی را در زمینه تامین برق کشور داریم که با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر کمتر خواهد شد و نقطه قوت انرژی های تجدیدپذیر ارزان بودن این منابع است. در مورد محیط زیست نیز این انرژی ها به انرژی پاک معروف هستند و منجر به کاهش الاینده ها در سطح جهان خواهد شد.

وی افزود: تقریبا در مورد تمام روش های تامین انرژی مصرف آب به میزان قابل توجهی بالاست اما در تولید انرژی های تجدیدپذیر این اتفاق نمی افتد. اما به چه دلیل انرزی تجدیدپذیر توسعه نیافته است؟ می توان گفت به دلیل رقابت ناعادلانه در حوزه اقتصادی این روش مورد توجه قرار نگرفته است به این دلیل که روند تولید برق از روش های دیگر به نظر ارزان تر تمام می شود، در صورتیکه اگر به تبعات آن توجه کنیم تولید انرژی تجدیدپذیر صرفه اقتصادی برای کشور خواهد داشت.

محرابیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 5 درصد ادارات با برق تولیدی تامین خواهد شد اما اگر این اتفاق صورت نگرفت تامین برق از طریق بورس انرژی امکان پذیر خواهد شد. اصل تعادل برابری عرضه و تقاضا است و منجر به ایجاد یک رقابت سالم خواهد شد و در سمت دیگر این اتفاق سرمایه گذاری در صنعت تجدیدپذیر نیز مطرح است که بسیار سودآور خواهد بود‌. امیدواریم با حمایت دولت بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد