مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور : پنج هزار و 800 طرح صنعتی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور : پنج هزار و 800 طرح صنعتی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: پنج هزار و 800 طرح صنعتی در شهرک های صنعتی کشور طی فعالیت دولت...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ علی رسولیان با بیان این مطلب در مراسم کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری خارجی در خضری اظهار امیدواری کرد: اقداماتی که در خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود در نهایت منجر به رشد اقتصادی و رفاه مردم این استان شود.

معاون وزیر با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی مردمان نیکو و متعهد هستند، بیان کرد: امروز اگر کسی می‌خواهد پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و خود را پیرو ایشان می‌داند بی شک باید از تولید و تولید کننده حمایت کند.

رسولیان با تاکید بر اینکه مشکل امروز کشور مشکل معیشت و اشتغال است، ادامه داد: اگر بتوانیم اشتغال پایدار را با تولید در بخش خصوصی به وجود بیاوریم بیشتر مشکلات بخش مهمی از مردم و کشور را به ویژه در مناطق محروم حل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با رشد تولید در بخش کنترل تورم نیز موفق تر خواهیم بود، گفت: در طول دولت سیزدهم حداقل پنج هزار و 800 طرح صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که این آمار رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی کشور در زمینه حضور سرمایه گذار خارجی اظهار کرد: ما برای فعالین اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی فرش قرمز پهن کرده و از آنان حمایت می‌کنیم چرا که کشور ما پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

رسولیان بیان کرد: از طرف دیگر بسیاری از کشورهای همسایه چون افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی نیاز به کالای تولید داخل ایران دارند که همه اینها بازار هدف بسیار خوبی برای یک تولید کننده محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران مرکز تامین انرژی چون برق، گاز و انواع انرژی است، ادامه داد: این مولفه‌ها در کنار نیروی کار متعهد نیز یک ظرفیت و پتانسیل مهم دیگری است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما خود را متعهد به تامین زیر ساخت‌ های همه شهرک‌های صنعتی کشور می‌دانیم، افزود: 115 پست برق در شهرک‌های صنعتی داریم و همچنین قراردادی با شرکت توانیر و وزارت نیرو بسته‌ایم.

به گفته وی؛ 5 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی اعتبار از مجلس گرفته‌ایم.

رسولیان با تاکید بر اینکه برای تامین آب واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانیم از پساب استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر در شهرستان قاین پساب زیادی وجود دارد که می‌تواند آب ماندگار برای صنعت خراسان جنوبی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه توان تولید داخل رو به بهبود است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته 231 محصول جدید از خارج کشور وارد می‌شد که امروز در شهرک‌های صنعتی تولید می‌شود که این یک افتخار است.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد