آخرین قیمت طلا / 2 سیگنال مهم برای آینده طلا / قیمت طلا برمی‌گردد؟

آخرین قیمت طلا / 2 سیگنال مهم برای آینده طلا / قیمت طلا برمی‌گردد؟

هرچند در چند وقت اخیر قیمت طلا متاثر از ارزانی در بازار جهانی و کاهش قیمت دلار روندی نزولی به خود گرفته بود اما دو سیگنال مهم برای آینده آن در 24 ساعت اخیر منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هرچند در چند وقت اخیر قیمت طلا متاثر از ارزانی در بازار جهانی و کاهش قیمت دلار روندی نزولی به خود گرفته بود اما دو سیگنال مهم برای آینده آن در 24 ساعت اخیر منتشر شده است.

روز گذشته سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز پنج‌شنبه، تحت تاثیر افت سود اوراق قرضه آمریکا پس از انتشار گزارش تورم ماه فوریه، رشد کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، 0.69 درصد رشد کرد و به 1,738.03 دلار رسید.

برگشت قیمت جهانی طلا درحالیست که در بازار داخل نیز به نظر می‌رسد با توجه به اخبار سیاسی در روزهای آینده کمی در بازار ارز وضعیت متفاوت شود و انتظار ارزانی کمی رنگ ببازد.

روز گذشته یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی موافق نیستند و در مقابل ريیس کل بانک مرکزی ایران هم اعلام کرد: از ابتدا هم مشخص بود دولت کره اراده مستقلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد. درخواست مذاکره از طرف سفیر کره و توافق برای پرداخت منابع ایران هم توسط خود کره‌ای ها انجام شد و من در جلسه از این‌که اجازه لازم را از آمریکایی‌ها گرفته‌اند یا نه از وی سوال کردم.

عبدالناصر همتی در ادامه گفت: بانک مرکزی برنامه خود را برای تامین نیازهای ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشورها تنظیم کرده است.

اخبار سیاسی از یک سو، هشدار همتی برای رشد تورم به دلیل بودجه سال 1400 و رکوردشکنی اخیر رشد نقدینگی همه سیگنال‌های مهمی برای بازار ارز محسوب می‌شوند که اگر در این بازار اثر بگذارند، این نوسان احتمالا به بازار طلا نیز سرایت کند و طلا نیز تقویت شود.

علاوه بر این، ريیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفته است: تقاضا برای خرید طلا نسبت به هفته گذشته زیاد شده است. برخی در پایان سال زیورآلات را برای مصرف می‌خرند و در این روزها با خرید مصنوعات نیاز خودشان را تامین می‌کنند.

ابراهیم محمدولی در ادامه پیش‌بینی کرده قیمت طلا اندکی نوسان افزایشی داشته باشد.

آخرین نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد