بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ اقبال سهامداران به شیمیایی‌ها

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ اقبال سهامداران به شیمیایی‌ها

افراد حقوقی در بورس امروز 335میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شفن بود.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود 335میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و 870میلیارد تومان بود، افراد حقیقی 92درصد یعنی هشت هزار و 160میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سیمان، آهک و گچ» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «هتل و رستوران»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شفن»، «سخاش» و «وپارس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «خساپا»، «فایرا» و «واحیا» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت پتروشیمی فناوران معادل 25میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سایپا با برتری 25میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 155نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 81نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 620میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 280میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد