فرانسه: بحران انرژی بدهی‌هایمان را 12 میلیارد یورو بیشتر می‌کند

فرانسه: بحران انرژی بدهی‌هایمان را 12 میلیارد یورو بیشتر می‌کند

وزیر دارایی فرانسه امروز یکشنبه گفت که فشار بر انرژی در این کشور موجب بار بدهی اضافی 12 میلیارد یورویی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، نسبت به تاثیر بحران انرژی بر فرانسوی‌ها در زمستان آتی هشدار داد و تاکید کرد که فشار بر انرژی باعث افزایش 12 میلیارد یورویی بدهی‌ها شده است.

لومر امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت نشست‌های اقتصادی در اکس آن پروونس گفت: افزایش قیمت انرژی بودجه را تحت فشار سنگین گذاشته است.

لومر گفت: ما با انتخاب‌های پیچیده‌ای روبرو هستیم، نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم، انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وزیر فرانسوی بر لزوم ایجاد سپر تعرفه‌ای برای کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و در این باره توضیح داد: فرانسوی‌ها قرار است 30 درصد افزایش قیمت برق و 50 درصد قیمت گاز را بپردازند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هم خواستار کاهش مصرف گاز در این کشور به دلیل بحران انرژی شده است؛ وی هشدار داد که کمبود منابع انرژی می‌تواند به تعطیلی کامل برخی از تاسیسات تولیدی منجر شود.

جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش قیمت منابع انرژی به ویژه گاز طبیعی شده و همین موضوع کشورهای اروپایی را بر آن داشته تا مردم را به کاهش مصرف دعوت کنند.

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هم پنجشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش در حال پر کردن تاسیسات ذخیره گاز تا پاییز آینده است که در حال حاضر حدود 60 درصد است. اوایل امروز فرانسه از راه اندازی مجدد نیروگاه زغال سنگ با هدف تضمین تامین انرژی در زمستان خبر داد.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین بازار انرژی جهان به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت عرضه و از همه آنها مهم‌تر، تحریم‌های شدیدی که کشورهای غربی علیه روسیه اعمال کرده‌اند، در وضعیتی بحرانی قرار گرفته و اقتصادهای سراسر جهان، بالاخص اقتصادهای غربی را با بحران تورم و قیمت‌های بی‌سابقه انرژی روبه‌رو کرده است.

از سوی دیگر «ولادیمیر پوتین» ريیس‌جمهور روسیه هم پرداخت هزینه‌های گاز طبیعی صادراتی این کشور به اتحادیه اروپا و سایر کشور‌هایی که اقدامات محدودکننده علیه روسیه اعمال کرده‌اند را از یورو و دلار به روبل تغییر داده است.

40درصد از گاز و زغال‌سنگ مصرفی اروپا و یک چهارم نفت و محصولات نفتی این قاره سبز از روسیه تامین می‌شود و از همین رو قطع کامل واردات گاز روسیه و جایگزین کردن منابع دیگر برای اروپا غیرممکن است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد