واریز سود سهام عدالت لغو شد! / 3 ماه انتظار برای واریز 115 هزار تومان

واریز سود سهام عدالت لغو شد! / 3 ماه انتظار برای واریز 115 هزار تومان

مسيولان گفته بودند که واریز سود سهام عدالت شروع شده و تا پایان خرداد تمام واریزی‌ها انجام می‌شود اما سهامداران می‌گویند پولی به حسابشان واریز نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهامداران از زمستان پارسال منظر دریافت سود سهام عدالت هستند. مسيولان نیز برای وعده دادن کم نمی‌گذارند. سود سهام عدالت باید قبل از عید واریز می‌‌شد درست مانند سال 98.

اما انگار آزادسازی سهام عدالت به جای حل کردن مشکل، بیشتر مشکل آفرین شده. این پول باید در بهمن یا نهابتا اسفند سال قبل واریز می‌شد اما فقط 50 درصد اول آن در روزهای پایانی اسفند واریز شد.

حالا دو ماهی است که هر روز مدیران سهام عدالت وعده واریز سود می‌دهند. آخرین بار نیز سه‌شنبه گذشته بود که خبرگزاری دولت از احتمال واریز سود سهام عدالت خبر داد.

براساس این گزارش به احتمال زیاد از 50 درصد باقیمانده سود سهام عدالت، 30 درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و 20 درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.

اما پس از جلسه شورای عالی بورس در روز سه‌شنبه هفته قبل، ريیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره آخرین وضعیت مرحله دوم واریز سود سهام عدالت گفت: «پرداخت سود سهام عدالت سال 98 در مرحله دوم آغاز شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان خرداد ماه این سود‌ها واریز شود.»

واریزی‌ها شروع شده است؟

گفته‌های مخاطبان تجارت‌نیوز که از دارندگان سهام عدالت هستند حاکی از این است که این واریزی‌ها آغاز نشده و اظهارات توکلی نیز به وعده شباهت بیشتری دارد تا واقعیت.

مرحله دوم سود سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی، 186 هزار تومان؛ سهام 532 هزار تومانی، 99 هزار تومان؛ سهام 492 هزار تومانی، 91 هزار تومان و سهام 452 هزار تومانی، 84 هزار به عنوان است.

یعنی به طور میانگین این سود 115 هزار تومان است و چندیدن ماه تعلل برای واریز این سود توجیهی ندارد.

«60 تومن چیه که میگن نداریم واریز کنیم»

«یعنی این سود خیلی زیاده که این همه طول دادید واقعا که»

«دیگه 200تومن پوله که نمیدید حداقل سهام بدید خودمون لازم داریم»

«توروخدا نخواستیم سهام فقد ولمون کنید. دیگه 80هزار تومن پولیه که گذاشتینش برا 27روزدیگه سر صندوق رای؟»

«حالامگه چندتومان هست که اینقدشلوغش میکنین!!همه ماروزانه دوسه برابراین پول رو به زخم زندگیمون میزنیم تاحداقل گشنه نمونیم!»

«بزک نمیر بهار میاد.فقط مردمو سر کار گذاشتن .فقط تا میتونن گرونیو به مردم تحمیل کردن خدایا خودت نجاتمون بده»

مطالعه بیشتر: واریز سود سهام عدالت شروع شده است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد