4میلیون واحد مسکونی با مصالح نامرغوب؟

4میلیون واحد مسکونی با مصالح نامرغوب؟

دولت سیزدهم در 4 ماهه گذشته با هدف پاسخگویی به تقاضای عمومی تاکید زیادی بر توسعه ساخت مسکن داشته و در ادامه برنامه جهش مسکن در دولت قبلی، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی ظرف 4 سال آینده را با عنوان «مسکن ملی» هدفگذاری کرده است.
روزنامه اطلاعات: دولت سیزدهم در 4 ماهه گذشته با هدف پاسخگویی به تقاضای عمومی تاکید زیادی بر توسعه ساخت مسکن داشته و در ادامه برنامه جهش مسکن در دولت قبلی، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی ظرف 4 سال آینده را با عنوان «مسکن ملی» هدفگذاری کرده است.
 
در این میان وزارت راه وشهرسازی هم به عنوان سیاست گذار و مسيول پیگیری این برنامه بلند پروازانه در 4 ماه گذشته عمده توجه خود را معطوف به تامین زمین و اجبارسیستم بانکی به تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت این تعداد واحد مسکونی کرده و از مقوله «ایمنی و استانداردسازی» غافل مانده است.
 
در این میان مخالفت گروهی از انبوه سازان مسکن با پیشنهاد ورود فناوری های نوین خارجی برای تولید واحدهای جدید باعث شده تا وزارت راه و شهرسازی از پیگیری این پیشنهاد در برنامه مسکن ملی صرفه نظر کرده و به همان سازندگان سنتی و مصالح نامرغوب برای تولید 4 میلیون واحد مسکونی جدید بسنده کند.
 
این نکته ثابت می کند که زلزله ویرانگر شهرستان بم و زمین لرزه های بعدی هنوز عبرت لازم در سیاست های توسعه مسکن را ایجاد نکرده و همچنان «انبوه سازی» بر «ایمن سازی» ارجحیت دارد.
 
وزارت راه وشهرسازی اکنون در یکی از مهمترین برهه های تاریخ مدیریتی خود قرار گرفته و ایستادگی در برابر چنین مخالفت هایی ثابت می کند در اجرای این هدف بزرگ به دنبال ساخت مسکن پایدار و صیانت از سرمایه ملی است.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد