آخرین قیمت دلار پیش از امروز + پیش‌بینی قیمت دلار

آخرین قیمت دلار پیش از امروز + پیش‌بینی قیمت دلار

دلار تا ساعت 12 ظهر 310 تومان افزایش یابد و تا 26 هزار و 660 تومان پیشروی کند. اما رسیدن خبر تعطیلی سراسری 6 روزه باعث کاهش تقاضا در بازار شد تا دلار دوباره کاهشی شود و تا ساعت 5 بعدازظهر در قیمت 26 هزار و 420 تومان معامله شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نخستین روز هفته برای بازارهای داخلی، روزی پرنوسان بود. دلار آمریکایی در ابتدای روز با رسیدن اخبار پیشروی طالبان در افغانستان، با افزایش تقاضا روبه‌رو شد. این افزایش تقاضای صبحگاهی موجب شد دلار تا ساعت 12 ظهر 310 تومان افزایش یابد و تا 26 هزار و 660 تومان پیشروی کند. اما رسیدن خبر تعطیلی سراسری 6 روزه باعث کاهش تقاضا در بازار شد تا دلار دوباره کاهشی شود و تا ساعت 5 بعدازظهر در قیمت 26 هزار و 420 تومان معامله شود.

طلای داخلی نیز در پی افزایش اونس جهانی که در انتهای بازار در روز جمعه با رسیدن گزارش شاخص مصرف‌کننده ایالات متحده افزایش یافت، روندی صعودی در پیش گرفت و باعث شد تا قیمت سکه تا 11 میلیون و 730 هزار تومان رشد کند. طلای جهانی که در هفته گذشته افتی 60 دلاری را تجربه کرده ‌بود و به هزار و 700 دلار در هر اونس نیز ‌رسیده بود، توانست در انتهای هفته بخش بزرگی از ضرر خود را جبران کند و هفته خود را در قیمت هزار و 780 دلار به اتمام برساند.

دنیای اقتصاد نوشت:

نوسان در بازار دلار

در نخستین روز هفته، روند افزایشی قیمت دلار از سر گرفته شد. در روز شنبه خریداران فعالیت بیشتری در بازار داشتند و همین افزایش تقاضا موجب شد دلار آمریکایی در ابتدای صبح تا قیمت 26 هزار و 660 تومان افزایش یابد. به گفته فعالان بازار این افزایش قیمت در اثر تاثیر بازار افغانستان در بازار داخلی بود. افزایش پیشروی‌های طالبان و تعطیلی بازارها در هرات، موجب شد تسویه‌هایی که در مبادلات با هرات صورت می‌گرفت با مشکل مواجه شوند.

این اتفاق و همچنین افزایش ناامنی‌ها در افغانستان موجب شد در ابتدای صبح تقاضا برای دلار افزایش پیدا کند و دلار از قیمت 26 هزار و 350 تومان ابتدای صبح، تا ساعت 12 ظهر افزایشی 310 تومانی را تجربه کند. اما رسیدن خبر تعطیلی 6 روزه، موجب شد تا تقاضا در بازار کاهشی شود و قیمت دلار مجددا به کانال 26 و هزار 400 تومانی بازگردد. سودگیری برخی معامله‌گران در بازار به خاطر خبر تعطیلی به این موج نزولی در بازار دلار دامن زد. همین موضوع موجب شد اسکناس آمریکایی بخشی از رشد امروز خود را اصلاح کند، اما با وجود این اصلاح، دلار توانست در نخستین روز هفته سودی تقریبا نیم درصدی را برای معامله‌گران ثبت کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد