تحلیل تکنیکال و بنیادی فملی | فملی چشم انتظار یک خبر مثبت

تحلیل تکنیکال و بنیادی فملی | فملی چشم انتظار یک خبر مثبت

نکته مثبت در تحلیل نماد فملی این است که اینکه سهم در چند ماه گذشته همواره یک کف قیمتی بالاتر از کف قیمتی قبلی را ایجاد کرده است که نوید آغاز یک روند صعودی جدید را در میان مدت می‌دهد.

به گزارش نبض بورس، فملی برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت بسته شده بود. این نماد به ازای هر سهم در مجمع 28 تومن سود تقسیم کرد.

تحلیل بنیادی فملی

این شرکت در بهار 1400 با فروش 13,512.0 میلیارد تومان سود خالص 9,475.6 میلیارد تومانی را محقق کرد؛ با سرمایه 20,000.0 میلیارد تومان موفق به ساخت سود 47.4 تومانی به ازای هر سهم شده است. «فملی» در زمستان سود خالص 9,418.4 میلیارد تومانی را با فروش 14,312.8 میلیارد تومان شناسایی کرده بود و سود هر سهم شرکت در زمستان 99 مبلغ 47.1 تومان بوده است. حاشیه سود ناخالص بهار و زمستان به ترتیب برابر با 75.9 و 66.9 درصد است.

 
 

روند فروش ماهانه شرکت به همراه نرخ کاتد در حال افزایش است و از این رو انتظار می‌رود گزارش‌های فصلی آتی حداقل از نظر نرخ کاتد بهتر باشد؛ و با یک حساب سر انگشتی می‌شود توقع سود هر سهم 220 تومانی را برای 1400 داشته باشیم.

تحلیل بنیادی فملی
 
 

فملی در یکسال گذشته درگیر یک ساختار اصلاحی بصورت پیچیده بوده است که به نظر می‌رسد این ساختار در حال متراکم شدن است بطوری که نوسانات قیمت در چند وقت اخیر به شدت کم شده است و به احتمال زیاد با کوچکترین خبر مثبت، قیمت می‌تواند به سمت بالا از ساختار متراکم خارج شود؛ که در این صورت هدف قیمتی سهم می‌تواند ابتدا روی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 1550 تومان باشد.

نکته مثبت اینکه سهم در چند ماه گذشته همواره یک کف قیمتی بالاتر از کف قیمتی قبلی را ایجاد کرده است که نوید آغاز یک روند صعودی جدید را در میان مدت می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

  • 4 نماد پالایشی چقدر سود تقسیم کردند؟
  • در مجمع خودرو چه گذشت؟
  • در مجمع وبصادر چقدر سود تقسیم شد؟ 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد