ماشین‌آلات در محل زلزله هرمزگان مستقر شد/شروع آواربرداری بعد از امدادرسانی

ماشین‌آلات در محل زلزله هرمزگان مستقر شد/شروع آواربرداری بعد از امدادرسانی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ساعات اولیه پس از زلزله هرمزگان نیروهای بنیاد مسکن در کنار نیروهای امدادی حضور یافته‌اند و به محض پایان مرحله امدادرسانی، آواربرداری به منظور بازسازی واحدهای مسکونی آغاز می‌شود.

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اولین ساعات پس  از وقوع زمین‌لرزه 6.1 ریشتری بامداد امروز هرمزگان، نیروهای بنیاد مسکن به همراه ماشین‌آلات در محل زلزله حضور یافته‌اند. هنوز برآوردی از خسارات نداریم و به محض تکمیل اطلاعات، آمارها را ارایه می‌کنیم.

وی  افزود: تمامی مسيولان از جمله وزیر کشور، استاندار و نماینده مجلس در محل زمین‌لرزه حضور یافته‌اند. عزیزان سپاه پاسداران وهلال احمر نیز مثل همیشه پای کار هستند. ما نیز نیروهای خود را به همراه ماشین‌آلات به منطقه اعزام کرده‌ایم. از استان‌های همجوار نیز کارکنان بنیاد مسکن به منظور کمک‌رسانی حضور یافته‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که برآورد خسارات توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، تصریح کرد: با وجود گرمای شدید هوا همکاران ما مشغول فعالیت هستند. فعلا برای انجام آواربرداری زود است و به محض پایان امدادرسانی فعالیت آواربرداری را آغاز می‌کنیم.

نیکزاد گفت: احتمال می‌دهیم که تا بعدازظهر بتوانیم برآورد اولیه‌ای درخصوص میزان تخریب‌ها و خسارات ارایه کنیم.

بنابراین گزارش، زمین لرزه 6.1 ریشتری در ساعت 2:02 بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند که تاکنون منجر به مرگ پنج تن و مصدومیت 49 تن دیگر شده است. این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.  

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد