‌«تهران-مشهد»‌ پرترددترین مسیر پروازی داخلی/ رشد 33 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها

‌«تهران-مشهد»‌ پرترددترین مسیر پروازی داخلی/ رشد 33 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها

بررسی آمار پروازهای داخلی در خرداد سال جاری نشان می‌دهد، اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور افزایش 33 درصدی داشته و پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در خرداد سال 1401 مسیر تهران- مشهد با تعداد 944 پرواز بوده است.

‌ به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در خرداد‌ سال 1401 مسیر تهران- مشهد با تعداد تعداد 944 پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در خردادماه سال جاری در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز انجام شده است.

‌بالاترین نشست و برخاست با افزایش 31.6 درصدی متعلق به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پس از آن فرودگاه مشهد با 17.52 ، فرودگاه شیراز با 8.21 ، فرودگاه کیش 5.85 و فرودگاه اهواز5.01 درصد است. در این زمینه کمترین نشست و برخاست متعلق به فرودگاه‌های یاسوج و ماکو با 0.1 درصد بوده است .

افزایش اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار در خرداد ‌

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد 1401 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر 33 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 43 درصد افزایش داشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده، پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل در اعزام و پذیرش مسافر 25 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 29 درصد افزایش وجود داشته است.

همچنین بر اساس آمار پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش چابهار، قشم، ماکو) در خردادماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال 1400 در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گزارش منتشر شده کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خردادماه 1401 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست2 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر3 درصد و در ارسال بار و پست 3 درصد افزایش اعلام شده است.

پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد سال جاری نسبت به ماه اردیبهشت در نشست و برخاست بدون تغییر، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش وجود داشته است.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش چابهار، قشم، ماکو) در خرداد ماه 1401 نسبت به ماه پیش در نشست و برخاست 17 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 19 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 21 درصد کاهش را نشان می دهد.

‌مسیر تهران- مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی

طبق آمار، در خرداد ماه 1401 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و یزد انجام پذیرفته است.

همچنین بر اساس گزارش اعلام شده؛ در خرداد‌ سال جاری حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شده است.

طبق آمار، در کل نشست و برخاست‌ها به تفکیک نوع پرواز در خردادماه 1401 پروازهای داخلی 92.74 درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری، و پروازهای خارجی 4.53 درصد و پرواز حجاج 0.35 درصد و پروازهای عتبات عالیات 2.38 درصد را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از کل اعزام و پذیرش مسافر به تفکیک نوع پرواز در خرداد ماه سال جاری 91.83 درصد داخلی، 4.67 درصد خارجی ، 0.38 درصد خارجی و 3.12 درصد عتبات عالیات بوده است.

طبق آمار از کل ارسال و پذیرش بار و پست به تفکیک نوع پرواز در خردادماه سال جاری82.46 درصد داخلی، 12.32درصد خارجی، 0.79 درصد حجاج و 4.43 درصد عتبات ثبت شده است.

در خرداد ماه سال جاری مسیر مشهد به مهرآباد با تعداد 944 پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین پرواز بوده است.

‌افزایش 41 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در سه اول ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست یک درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 49 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 58 درصد افزایش داشته است.

در پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در فصل بهار 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 4 درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر 41 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 46 درصد افزایش وجود داشته است.

پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش چابهار، قشم، ماکو) ماهه نخست سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست 2 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 30 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 33 درصد افزایش وجود داشته است.

در خرداد ماه 1401 نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه کرمان با متوسط180 مسافر در هر پرواز و در فرودگاه‌های جهرم و رفسنجان با متوسط 31 مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها، در مورد نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و نیز روزهای هفته در خرداد ماه امسال در24 ساعت شبانه روز، اوج پروازها 8صبح و در روزهای هفته اوج پروازها در روز چهارشنبه بوده است.

در خردادماه سال جاری33 درصد برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تاخیر بودند و همچنین در همین مدت متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار 100 دقیقه است.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد