پیش‌بینی بورس امروز/ وارث سهام عدالت بخوانند

پیش‌بینی بورس امروز/ وارث سهام عدالت بخوانند

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از 3 درصد رشد کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و 241 هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و 283 هزار واحدی رسید و رشد در حدود 3.3 درصدی را ثبت کرد. از سوی دیگر شاخص‌ هم‌وزن نیز توانست روند صعودی خوبی را پشت سر بگذارد و با افزایش 1.2 درصدی در تراز 365 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز رشد بیش از یک درصدی را ثبت کرد و محدوده 17 هزار و 386 واحدی ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز متعادل می‌شود.

حمیدرضا دانش‌کاظمی، عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند، گفت: اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان به سرعت در حال انجام است اما تعیین دقیق زمان اجرایی شدن طرح مدنظر اصلا کار ساده‌ای نیست.(ایرنا)

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان می‌تواند کمک بسیار زیادی به گردش نقدینگی در اقتصاد کشور و افزایش اعتماد سهامداران نسبت به بورس کند.

مطالعه بیشتر: تحلیل بنیادی نماد بورس؛ کاهش 138 میلیارد تومانی سود در نیمه اول سال
افزایش اعتماد در بورس

حسین قربان‌زاده، ريیس سازمان خصوصی سازی اولویت این سازمان را تعیین تکلیف واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا برشمرد و گفت: امیدواریم سند مشترکی درباره چگونگی واگذاری تدوین و اجرایی شود.(باشگاه‌خبرنگاران)

واگذاری سهام دولت در مجوعه‌های ایران خودور و ساپیا می‌تواند نقدینگی جدید به تالار شیشه‌ای وارد کند و در نهایت اعتماد سهامداران نیز افزایش خواهد یافت.

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ارايه جزییاتی از نحوه بیمه شدن سبد سهام سرمایه‌گذاران پرداخت و گفت: نماد سهام یار، نمادی است که برای بیمه سهام سهامداران در نظر گرفته شده است.(ایرنا)

اگر این موضوع اجرایی شود در میان مدت اعتماد سهامداران به بازار سهام افزایش و احتمالا نقدینگی وارد بازار شود.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس از بررسی موضوع ساماندهی خوراک نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در فصل سرد سال با حضور مسيولانی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه انرژی خبر داد گفت: موضوع «ساماندهی خوراک نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در فصل سرد سال» به‌ عنوان یکی از دستور کارهای مهم مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت.(سنا)

هر ساله در فصل سرما گاز صنایع قطع می‌شود که زیان سنگینی به صنایع وارد می‌شود. اما اگر امسال میزان قطعی گاز کنترل شود، صنایع می‌تواند نسبتا به آرامش برسد و زیان سنگینی نکند.

مطالعه بیشتر: ریسک سرمایه‌گذاری در بورس، گریبان «صندوق توسعه ملی» را می‌گیرد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد