ثبت رکورد بی‌سابقه قیمت طلا در سال 1400/ افزایش معاملات آنلاین طلا

ثبت رکورد بی‌سابقه قیمت طلا در سال 1400/ افزایش معاملات آنلاین طلا

با وجود کاهش قیمت طلا در بازار جهان و تعطیلی کرونایی بازار ایران، طلا و سکه امروز رکورد بی‌سابقه‌ای را در بازار سال 1400 به ثبت رساندند. ريیس اتحادیه طلای کرج می‌گوید: علت گرانی طلا و سکه در بازار ایران افزایش معاملات غیر رسمی در فضای مجازی است!

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای هر اونس در بازارهای جهانی نسبت به چهار روز گذشته 12 دلار کاهش یافت و با قیمت یک هزار و 781 دلار معامله شد. این در حالی است که در بازار ایران به دلیل افزایش تقاضا، طلا و سکه گران شد.

فعالان بازار می‌گویند قیمت طلا و سکه در بازار ایران وارد کانال جدید قیمت شده است که این اتفاق در پنج ماه گذشته بی‌سابقه است.

ريیس اتحادیه طلافروشان کرج درباره علت گرانی طلا به تجارت‌نیوز گفت: با آن که بازار طلا تعطیل است اما عده‌ای سفته‌بازان و دلالان در شبکه‌های مجازی طلای آب شده و سکه معامله می‌کنند که همین افزایش داد و ستدها در فضای غیر رسمی طلا را گران کرده است.

مسعود ضرابی توضیح داد: با ادامه این روند و همچنین تداوم رشد قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود طلا و سکه روند صعودی قیمت داشته باشد.

سکه به کانال قیمت جدید وارد شد

امروز طلای 18 عیار با هشت هزار تومان افزایش نسبت به چهار روز گذشته با قیمت یک میلیون و 157 هزار تومان فروخته شد. سکه طرح جدید با 65 هزار تومان افزایش وارد کانال 12 میلیون تومان شد و در آخرین معاملات مجازی با قیمت 12 میلیون و 64 هزار تومان داد و ستد شده است.

نیم سکه هم امروز با قیمت پنج میلیون و 950 هزار تومان فروخته شد. ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب هر یک با قیمت سه میلیون و 800 هزار تومان و دو میلیون و 250 هزار تومان معامله شده است.

همچنین روز چهارشنبه سید مهدی تاج‌داران، ريیس اتحادیه طلا و جواهر بابل گفته بود: علت کاهش جزيی قیمت طلا در پایان هفته گذشته تعطیلات سوگواری بوده که این کاهش قیمت مقطعی و طلا و سکه بعد از تعطیلات دوباره گران می‌شود.

این اظهار نظر در حالی مطرح شد که طلا و سکه در پنج ماه گذشته رکورد تازه‌ای زد.

برای مطالعه بیشتر خبر در شهریور طلا بخریم؟ را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد