آخرین قیمت دلار در 21 خرداد | کاهش 3 درصدی قیمت دلار در بازار

آخرین قیمت دلار در 21 خرداد | کاهش 3 درصدی قیمت دلار در بازار

صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را 26769 (بیست و شش هزار و هفتصد و شصت و نه تومان) اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز اعلام شد. قیمت دلار برای خرید در آمریکا 26503 (بیست وشش هزارو پانصد و سه تومان) و قیمت دلار آمریکا برای فروش 26769 (بیست و شش هزار و هفتصد و شصت و نه تومان) اعلام شد. قیمت دلار روند کاهشی داشته است. در ادامه آخرین اخبار قیمت دلار را بخوانید. 

آخرین قیمت دلار و یورو

قیمت دلار برای خرید در آمریکا 26503 (بیست وشش هزارو پانصد و سه تومان) و قیمت دلار آمریکا برای فروش 26769 (بیست و شش هزار و هفتصد و شصت و نه تومان) اعلام شد. قیمت خرید یورو امروز 28034( بیست وهشت هزار وسی و چهار تومان) و قیمت فروش یورو 28316 (بیست و هشت هزار وسیصد و شانزده تومان) است.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به 26,680 (بیست و شش هزار و ششصد و هشتاد ) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، کاهش 0.3 درصدی داشته است.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
26,680 -80 -0.3 11:28
26,760 160 0.59 2 روز پیش
26,600 175 0.65 3 روز پیش
پیش بینی قیمت دلار در هفته آینده

روزگذشته قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس تصویب شد و تنها دو کشور روسیه و چین رای منفی دادند. بازار ارز تهران در چند روز اخیر در انتظار این خبر بود تا مسیر بعدی خود را تعیین کند.

روزگذشته قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس تصویب شد و تنها دو کشور روسیه و چین رای منفی دادند. بازار ارز تهران در چند روز اخیر  در انتظار این خبر بود تا مسیر بعدی خود را تعیین کند.

قطعنامه از ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس انتقاد می کند و پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت ارسال نمی کند.

بنابراین عده ای از معامله گران معتقدند با فروکش کردن جو خبری نشست شورای حکام از  امروز باید منتظر ورود پر قدرت بازارساز به بازار  ارز بود. 

عده از فعالان بازار می گفتند پیش بینی می شود چون بازار با این ذهنیت به اصطلاح خبر منفی را پیشخور کرده بود ، اکنون که خبری متفاوت از توقع بازار منتشر شده، احتمالا بازیگران ارزی فروشنده شوند و شاهد ریزش قیمت ها باشیم.

اما گروهی دیگر از معامله گران  می گویند احتمال ادامه نوسانات افزایشی وجود دارد. آن ها اعتقاد دارند که به واسطه صدور قطعنامه در شورای حکام بر علیه ایران، جو هیجانی افزایشی در بازار در ابتدای روز جاری شکل خواهد گرفت  و اسکناس آمریکایی رشد را تجربه خواهد کرد. 

روند قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات

در معاملات پشت خطی دیروز قیمت درهم در ساعاتی به 7 هزار و 750 تومان رسید اما در نهایت با 7 هزار و 720 تومان معامله شد. برخی از تحلیلگران معتقدند با قیمت یاد شده درهم احتمال رسیدن اسکناس آمریکایی به محدوده 28 هزار و 300 تومان وجود دارد.

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار بالای 28 هزار و 400 تومان بود. از طرفی هم قیمت دلار هرات بالای 27 هزار و 700 تومان مبادله شد که این امر  می تواند احتمال کاهش نرخ دلار در بازار امروز را ضعیف تر کند.

برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که دلار امروز بالای مرز مقاومتی 28 هزار و 200 تومان تثبیت شود این امر می تواند زمینه ساز ورود خریداران به بازار شود.

مذاکرات برجام هم همچنان در حالت توقف است و با  توجه به سیگنال های رسیده به نظر می رسد معامله گران نسبت به احیای برجام دچار شک و تردید شده باشند .

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به رفتار بازار ساز در گذشته می گفتند بازارساز نسبت به محدوده 28 هزار و 200 تومان حساس است و اجازه نخواهد داد که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت شود.

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی دراین خصوص بیان کرد: من فکر می‌کنم از هفته آینده همچنان از سمت دولت اخباری مخابره می‌شود تا نرخ ارز را کاهش دهد. درحال حاضر نیز به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرده است که مقداری از پول مربوط به انگلستان را دریافت کرده یا اخباری مرتبط با مذاکرات کره جنوبی و آمریکا مخابره شد که کره جنوبی پیگیر است تا پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

او ادامه داد: دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد، اما از نظر واقعی اتفاقی که در بازار ارز می‌افتد این است که نرخ تورم نقطه به نقطه درحال افزایش است و بعد از چند ماه این موضوع قیمت دلار را افزایش می‌دهد.

چشمی بیان کرد: از سوی دیگر ريیس‌جمهور اعلام کردند مجلس تکلیف کرده تا ارز 4200 تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کنند؛ این موضوع هم روی سطح واقعی قیمت‌ها و قیمت کالاهای اساسی موثر است و مقداری آثار تورمی دارد؛ همانطور که در هفته‌های اخیر نیز داشته است. از این زاویه نیز نرخ ارز می‌تواند افزایش داشته باشد.

این کارشناس در پایان گفت: به‌ظور کلی همه شرایط به صورت واقعی نشان می‌دهد نرخ ارز رو به افزایش خواهد بود، هرچند که دولت تلاش می‌کند با کارهای رسانه‌ای این روزها نرخ ارز را رو به پایین نشان دهد.

محدوده نوسانات قیمت دلار

علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی معتقد است: دلار باتوجه به روند بازارساز در سیاست‌های چند روز گذشته نرخ نزدیک به 28 هزار تومان را خط قرمز داشته است و مادامی که دلار نرخ 28 هزار و 300 هزار تومان را رد نکند به نظر من می‌تواند تا 27 هزار 800 تومان نیز کاهش داشته باشد.

او دراین مورد ادامه داد: بنابراین باتوجه به اخبار سیاسی این روزها فعلا انتظار نوسانات شدیدی را ندارم و قیمت  دلار در همین محدوده 27 هزار و 800 تا 28 هزار و 300 می‌تواند نوسان داشته باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد