ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟

ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟

روزنامه جام جم در گزارشی هزینه بستری هر بیمار کرونایی در ایران را بررسی کرده.

روزنامه جام جم در گزارشی هزینه بستری هر بیمار کرونایی در ایران را بررسی کرده.

در بخشی از این گزارش آمده:

* برای هر فرد مبتلایی که در بیمارستان بستری می‏شود، وزارت بهداشت حدود 30 تا 40 میلیون تومان هزینه می‏کند.

* وزیر بهداشت هزینه‎های بستری در بخش‎های عادی و ویژه را یکسان دانسته است.

* تاکنون بیش از دو میلیون و 750 هزار مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‎ها بستری شده‎اند.

* نکته اینجاست که برخی از افراد مبتلا ممکن است چند بار بستری شده باشند. به این ترتیب اگر هزینه هر مورد بستری را 40 میلیون تومان در نظر بگیریم می‌توان گفت ‌وزارت بهداشت و درمان در دوسال گذشته حدود 110هزارمیلیارد تومان فقط برای ارايه خدمات به بیماران بستری هزینه کرده‌است.

* هر فرد مبتلایی که سرپایی درمان می‎شود و نیاز به تزریق رمدسیویر پیدا می‌کند حدود 20 تا 30 میلیون تومان برای مواردی مانند رمدسیویر و تزریق آن‌، داروهای تقویتی و درمان‏های پس از کرونا هزینه می‎کند.

* یکی از معتبرترین‌ راه‌های تشخیص کرونا انجام آزمایش پی‏سی‎آر است. به همین دلیل است که هر فردی که علايم اولیه ابتلا به کرونا را دارد و مشکوک به ابتلاست برای انجام آزمایش پی‏سی‎آر به آزمایشگاه فرستاده می‏شود. اگر هزینه آزمایش پی‏سی‎آر را حدود 300 هزار تومان ‌در نظر بگیریم می‌توان برآوردی از هزینه‌های انجام این آزمایش نیز به دست آورد.

* وزارت بهداشت اعلام کرده است که تا دیروز 36 میلیون و 391 هزار و 778 تست کرونا در کشور انجام گرفته است و این یعنی که اگر برای هر آزمایش 300 هزار تومان هزینه شده باشد در مجموع بیش از 10917 میلیارد تومان فقط برای انجام تست کرونا هزینه شده‌است.

* هزینه استفاده از خدمات مشاوره ارزان نیست تعرفه این خدمات برای 45 دقیقه از سوی سازمان نظام مشاوره 130 تا 178هزار تومان عنوان شده اما کم نیستند کلینیک‌هایی که برای 45دقیقه مشاوره بیش از 600هزارتومان از بیماران
طلب می‌کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد