نامه واردکنندگان نهاده‌های دامی به ريیس جمهور/ تاخیر دو ماهه در تسویه مطالبات ارزی

نامه واردکنندگان نهاده‌های دامی به ريیس جمهور/ تاخیر دو ماهه در تسویه مطالبات ارزی

با گذشت 60روز از تحویل 460 هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط 20 شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچ یک از وعده های مسيولین ذیربط در تامین فوری ارز این محموله ها محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای به ريیس جمهور از تاخیر در تسویه مطالبات ارزی شرکت‌های واردکننده انتقاد کرد، در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره 1601 مورخ 11/‏04/‏1401‬ به استحضار می‌رساند؛ بدهی ارزی دولت به تامین کنندگان کالاهای اساسی دو ماهه شد. همانطور که قبلا به استحضار رسیده است با وجود گذشت 60 روز از تحویل 460 هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط 20 شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچیک از وعده‌های مسيولین ذیربط در تامین فوری ارز این محموله‌ها محقق نشده است.

این تاخیر خسارت‌های جبران ناپذیر به فعالین حلقه اول زنجیره تولید پروتيین کشور ایجاد کرده و قطعا موجبات بی اعتمادی به وعده‌های مسيولین را در پی خواهد داشت. قطعا تصدیق خواهید فرمود که حسب فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در شرایط حاضر هیچ چیز خسارت بارتر از اقداماتی که باعث سلب اعتماد از اعتبار مسيولین باشد نیست. متاسفانه این وضعیت از جمله مصادیقی است که کاملا با تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه جنابعالی مبنی بر اثبات صادق الوعده بودن دولت سیزدهم در تعارض می‌باشد.

متاسفانه به استحضار می‌رساند کلیه مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده تاکنون نیز بی نتیجه و بی پاسخ مانده است. لذا تنها امید ما دستور صریح و عاجل شخص ریاست محترم جمهور در پاسخ به درخواست استمداد 20 شرکتی هست که به معنی واقعی کلمه گرفتار شده‌اند. جناب آقای ريیس جمهور، در حالی که قرار بود دولت برای تامین کسری نقدینگی واردکنندگان پس از آزادسازی نرخ ارز، منابع ریالی به این بخش تخصیص دهد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با بلوکه شدن 270 میلیون یورو منابع این بخش در این شرایط ویژه اقتصادی و بین المللی روند تامین به موقع و مکفی نهاده‌های دامی با چالش نیز مواجه شده است.

بدیهی است انتظار می‌رود عملکرد دولت هم متاثر از شعارها و دستورات صریح و موکد جنابعالی در راستای حفظ سرمایه‌ها و پشتوانه مردمی دولت در حوزه‌های اقتصادی بوده و در این مورد خاص نیز شخص ریاست محترم جمهور دستورات لازم در این زمینه را به صورت عاجل صادر فرمایند.
امیدواریم دولتی که صادق الوعده بودن و حق طلبی را سرلوحه شعارهای خود می‌داند، در ایفای حقوق و مطالبات فعالین اقتصادی در این شرایط سخت اسباب دلگرمی و اعتماد به وعده‌های مسيولین را بیش از پیش فراهم نماید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد