رشد 9 هزار واحدی شاخص بورس / تاثیر مثبت شیمیایی‌ها در شاخص

رشد 9 هزار واحدی شاخص بورس / تاثیر مثبت شیمیایی‌ها در شاخص

شاخص کل بورس امروز در آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان با 9500 هزار واحد مثبت و 0٫69 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 393 هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چگونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز در آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان با 9500 هزار واحد مثبت و 0٫69 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 393 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن هم با افت 50 واحدی در محدوده 376 هزار واحد قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات بورس امروز به سه هزار و 570 میلیارد تومان رسید.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و شیمیایی‌ها بودند. بیشترین حجم معامله هم امروز برای کمند، خودرو و فولاد ثبت شد. همچنین بیشترین حجم تقاضا امروز برای نمادهای فردا، کالا و کمند ثبت شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد وسینا متوقف شد. همچنین نمادهای برکت و شفارس هم بازگشایی شدند.

کارشناسان بازار سهام مهم‌ترین عامل ریزش بازار سهام را در روزهای گذشته مشخص نبودن برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی بیان کردند.

همچنین فروش اوراق از سمت دولت و مبهم بودن تصمیمات درباره صنایع ترس مضاعفی را به بازار تزریق کرده است. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند باتوجه به وضعیت فعلی بازار سهام و افزایش نرخ دلار، سهم‌های دلاری رشد بیشتری داشته باشند و در مجموع صنایع فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی روند خوبی را خواهند داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد